|

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افزایش پروازهای خارجی در دستور کار

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از برقراری پروازهای خارجی بین ایران و ۱۱ مقصد خارجی خبر داد و گفت: افزایش این پروازها در دست پیگیری قرار دارد.

افزایش پروازهای خارجی در دستور کار

از اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا در ایران و به تدریج در بسیاری از کشورهای جهان شیوع پیدا کرد محدودیت‌های بسیاری برای تردد مسافران و سفرهای هوایی، زمینی و دریایی اعمال شد. در این راستا کشورهای مختلف به تدریج انجام هر گونه پروازهای مسافری را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردند و پس از چند ماه از این اتفاق مذاکرات برای ازسرگیری پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف آغاز شد. در این راستا در ایران نیز شاهد لغو پروازهای خارجی و داخلی در اسفندماه و فروردین‌ماه بودیم و مرزهای هوایی بسیاری به روی ایران بسته شد .

البته در ادامه برخی پروازها به تدریج برای بازگرداندن ایرانیان در کشورهای مختلف، خرید تجهیزات پزشکی، انجام پروازهای موردی و... آغاز شد .

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای انجام پروازهای خارجی چه مذاکراتی صورت گرفته و آخرین وضعیت این پروازها چگونه است، اظهار کرد: از همان ابتدا پروتکل‌های بهداشتی در اعزام و پذیرش مسافر به ویژه در بخش هوایی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شد. در همین راستا تعداد محدودی پرواز برنامه‌ای و البته تعداد قابل توجهی پرواز فوق‌العاده در قالب پرواز فری فلایت نیز برای بازگرداندن هموطنان به کشور انجام شد .

وی افزود: با توجه به بازدید سازمان جهانی بهداشت از فرودگاه‌های ایران و اعلام تأییدیه مبنی بر استاندارد بودن اقدامات مراقبتی و کنترلی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از اوایل خردادماه که کشورها و خطوط هوایی اقدام به کاهش محدودیت‌های سفر کردند، روند افزایش پروازها به مقاصد شهرهای مختلف ایران آغاز شد .

آدم‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر پروازهای خارجی بین ایران و کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، هلند، قطر، لبنان، امارات، هند، روسیه، ایتالیا، سوئد و... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام و مذاکرات برای از سرگیری دیگر مسیرها نیز در دست پیگیری است .

به گزارش ایسنا به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در آخرین پروتکل‌ تدوین شده که به صورت نوتام نیز به کلیه ایرلاین‌های متقاضی سفر به ایران اعلام شده، ارائه تست PCR منفی و تکمیل فرم خوداظهاری توسط کلیه مسافران متقاضی ورود به کشور الزامی است .

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی کشور نیز این گونه توضیح داد: در بخش مرزهای زمینی نیز پروتکل‌های بهداشتی مشترک با کشورهای همسایه برای تردد مسافر و کامیون‌های باری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه تنظیم شده و براساس ضوابط هر یک از آن‌ها در حال پیگیری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها