|

هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم شد

میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ۱۶۱ بوده و بدین ترتیب هوای امروز اصفهان برای عموم مردم اصفهان ناسالم است و در این راستا رعایت تمام موارد بهداشتی و ایمنی برای تمام گروه‌ها الزامی است.

هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم شد

به گزارش شبکه شرق، مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز هوای شهر اصفهان را برای عموم مردم ناسالم اعلام کرد.

براساس داده‌های سامانه مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۶۸، انقلاب ۱۶۴، پارک زمزم ۱۶۳، پروین ۱۵۷، خرازی ۱۵۳، رهنان ۱۵۸، خمینی شهر ۱۶۲، دانشگاه صنعتی ۱۵۷، زینبیه ۱۶۸، سپاهان شهر ۱۷۲، فرشادی ۱۵۱، قهجاورستان ۱۸۴، کاوه ۱۵۷، کردآباد ۱۹۹، ولدان ۱۶۰ و میرزا طاهر ۱۵۴ در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین بر اساس اعلام این سامانه کیفیت هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با شخص ۱۳۵ و سگزی ۱۵۰ در وضعیت نارنجی و در ایستگاه‌های شاهین شهر با شاخص ۸۵ و مبارکه ۷۵ در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ۱۶۱ بوده و بدین ترتیب هوای امروز اصفهان برای عموم مردم اصفهان ناسالم است و در این راستا رعایت تمام موارد بهداشتی و ایمنی برای تمام گروه‌ها الزامی است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک نشان می‌دهد.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها