|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:

گاز؛ مهم‌ترین عامل اشتغال‌زایی و تولید

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گاز مهم‌ترین عامل اشتغال‌زایی و تولید است و در مهار تورم و رشد تولید نقش زیربنایی دارد.

گاز؛ مهم‌ترین عامل اشتغال‌زایی و تولید

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری،  با اشاره به این‌که رهبر انقلاب همواره تاکید فراوانی بر موضوع تولید داشته و در سال جدید نیز این موضوع مورد توجه ویژه ایشان قرار گرفته، گفت: گاز مهم‌ترین عامل اشتغال‌زایی و تولید است و در سال 1402 بیش از 20 میلیارد مترمکعب در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی توزیع خواهد شد.

وی، بیان کرد: در بخش گازرسانی به صنایع،500 واحد صنعتی جدید طی سالجاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد و این مهم در توسعه تولید در سطح استان بسیار موثر خواهد بود.

عسکری افزود: استان اصفهان قطب بزرگ صنعتی کشور است و صنایعی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن، سیمان و نیروگاه‌ها از بزرگترین مصرف کننده های گاز طبیعی هستند و بیش از 70 درصد گاز طبیعی در بخش صنعت و نیروگاهی استان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، خاطر نشان کرد: در بخش توسعه شبکه طی سال جاری در صورت اخذ مجوزهای لازم حدود یک هزار کیلومتر خطوط گاز در شهرها و روستاها و صنایع استان را خواهیم داشت.

وی، با تاکید بر توسعه ظرفیت سازی برای صنایع و جایگزینی گاز بجای سوخت های فسیلی گفت: پیش بینی شده طی سال جاری 120هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی، در بخش صنعت جایگزین سوخت های مایع و فسیلی گردد که این امرعلاوه بر توسعه بخش تولید و صنعت در کاهش آلودگی محیط زیست نیز بسیار موثر است.

عسکری، بیان کرد: در حوزه اشتراک پذیری، واگذاری14هزار و 320 انشعاب جدید در سال جاری مصوب گردیده، همچنین پیش بینی شده 53 هزار و 500 مشترک به تعداد مشترکین گاز استان اضافه گردد که از این میزان 46هزار و 200 مشترک شهری،  ۶ هزار و 800 مشترک روستایی و 500 مشترک نیز مربوط به بخش صنعت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه افزود: باید زمینه‌های لازم برای حضور و مشارکت فعال سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در استان را فراهم و تسهیل کرد و گاز یکی از زیرساخت های مهم برای توسعه سرمایه گذاری است.

وی، با اشاره به اهمیت گاز در افزایش تولید و در تحقق شعار سال، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه شرکت گاز استان در عبور از فصل سرما و استمرار جریان گاز، گفت: خوشبختانه با تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه، بحران کمبود گاز در سال گذشته بخوبی مدیریت شد و توانستیم بدون قطعی گاز زمستان را سپری کنیم.

عسکری، در ادامه، اظهار کرد: امیدواریم در سال۱۴۰2 در زمینه خدمات رسانی مطلوب به مردم شریف استان همانند سال های گذشته موفق بوده و با کار و پشتکار مضاعف شما همکاران، این شرکت به اهداف خود در زمینه تامین رفاه و رضایت تمامی مشترکین خود از طریق توسعه شبکه گازرسانی بویژه در راستای افزایش تولید و اشتغال دست یابیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها