|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان خبر داد:

اتصال ۳۰ شهرک صنعتی به فیبرنوری

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت :30 شهرک صنعتی استان امکان ارائه فیبرنوری فراهم شده است و مشترکان یا صنعت در حال استفاده از این ظرفیت هستند.

اتصال ۳۰ شهرک صنعتی به فیبرنوری

 اسماعیل قربانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقاتی که در حوزه دیجیتال در دو دهه اخیر در دنیا رخ داده است، گفت: مخابرات یا ارتباطات و فناوری اطلاعات به مفهوم کلی‌تر، زیربنای وجودی عصر دیجیتال است، یعنی اگر به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی شدن در جامعه هستیم، به طور قطع بدون وجود ارتباطات پایدار، گسترده، توسعه پذیر، با کیفیت و با سرعت بالاتر نمی‌توانیم این خواسته را در کشور ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان افزود  : در حال حاضر خواسته‌ای که مردم و کسب و کارها از ما مطالبه می‌کنند و ضرورت جامعه محسوب می‌شود، دسترسی آنها به اینترنت با سرعت بالا است.

قربانی اظهار کرد :  یک شبکه مخابراتی در کشور وجود دارد که در حال حاضر بالغ بر ۹۸ درصد از مشترکان کشور از مخابرات ایران سرویس می‌گیرند، لذا توسعه زیرساخت‌ها به مفهوم خاص آن در مخابرات ایران باید اتفاق بیفتد، از این رو برای دسترسی کاربران به فضای IP با سرعت بالا باید از مس گذر کنیم و از طریق فیبرنوری باید به این مطلوب برسیم.

وی بیان کرد : بر اساس طرح «نجما» تا دو سال آینده باید ظرفیت موجود که ۴۰ هزار اتصال فیبرنوری در استان اصفهان است به ۲۰۰ هزار اتصال مبتنی بر فیبرنوری برسانیم و می‌توان گفت این اتفاق یک سرمایه‌گذاری عظیم در استان در راستای ایجاد زیرساخت‌های فیبرنوری است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان بالغ بر ۵۰۰ هزار کیلومتر تار فیبرنوری وجود دارد، گفت: این ظرفیت طی ۱۰ سال گذشته ایجاد شده است و در حال حاضر ۷۰۰۰ FAT، تجهیزی که قابلیت اتصال مشترک به فیبر نوری فراهم می‌کند در استان نصب شده است.

 قربانی افزود :  در حال حاضر در ۴۵ شهر استان سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری ارائه می‌شود که سرمایه‌گذاری آن طی شش سال گذشته انجام شده است. امیدواریم با کلنگ زنی و افتتاح هر هفته یک پروژه تا پایان سال این توسعه را افزایش دهیم.

وی  به ایجاد زیرساخت‌های فیبرنوری در شهرک‌های صنعتی اشاره و بیان کرد :  در حال حاضر در ۳۰ شهرک صنعتی استان امکان ارائه فیبرنوری فراهم شده است و مشترکان یا صنعت در حال استفاده از این ظرفیت هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت :  ۹۹ درصد روستاهای استان تحت پوشش شبکه‌های همراه است ، تعداد مراکز مخابراتی فعال در استان ۵۲۹ و تعداد نقاط حضور برای ارائه سرویس ۱,۴۴۳ نقطه است؛ یک ظرفیت زیرساختی در استان ایجاد شده که هم سرمایه‌گذاری عظیمی در این بخش اتفاق افتاده است و هم در نقاط مختلف استان، حضور شرکت مخابرات استان برای ارائه خدمت حس می‌شود و مشترک در هر ابعادی که نیاز به ارتباط داشته باشد، می‌تواند پاسخگوی نیاز آن باشد.

قربانی خاطر نشان کرد : کل روستاهای دارای ADSL یعنی اینترنت مبتنی بر سیم مسی ۷۷۹ روستا در استان است و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۶۴۲ روستا از طریق پورت پرسرعت خانگی به فضای مجازی دسترسی دارند

وی  با بیان اینکه در مسیر تحول دیجیتال قرار داریم، گفت: مصرف اینترنت روزانه ۱۲۶ ترابایت است و این موضوع ساختار مدیریت جامعه و شرکت‌ها را به شدت تغییر می‌دهد و منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها خواهد شد و اگر می‌خواهیم در این مسیر گام برداریم باید به مؤلفه‌های آن در این مسیر بپردازیم که یکی از این مؤلفه‌ها دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان اظهار کرد : پیش بینی شده است، ظرفیت توسعه دیتا ۳۵۰ گیگا بایت در ثانیه باید افزایش پیدا کند و ظرفیت توسعه شبکه انتقال که بتواند این نیاز را در سطح استان پوشش دهد ۱۵۰ گیگا بایت در ثانیه باید افزایش ظرفیت داشته باشد که مناقصه آن چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در دست انجام است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها