|

استان‌های جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفتند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: موج بارش ها از امروز آغاز می شود، این موج عمدتاً استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

استان‌های جنوبی در حالت آماده باش قرار گرفتند

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: موج بارش‌ها از امروز آغاز می‌شود، این موج عمدتاً استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آغاز موج دوم بارش ها در استانهای جنوبی کشور، اظهار کرد: موج بارش ها از امروز آغاز می شود، این موج عمدتاً استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: به استانهای جنوبی آماده باش داده ایم و دستگاه ها، تجهیزات و لجستیک لازم را برای حوادث احتمالی به حالت آماده باش در آورده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به آنکه میزان بارش در این استان در یک هفته گذشته بسیار بالا بوده، استان‌های همجوار مانند هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و کرمان را به سطحی از آماده باش رسانده‌ایم تا در صورت جاری شدن سیلاب احتمالی این استان، به مردم کمک کنند.

وی درباره آخرین وضعیت مهار سیلاب در سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: وضعیت استان به گونه ای است که سدها پر شده و موجب احتمالا آب گرفتگی احتمالی در بارش بعدی می شود.

ظفری همچنین درباره وضعیت سدهای سیستان وبلوچستان گفت: سدهای ما در سیستان وبلوچستان بزرگ نیستند وگنجایش بالایی ندارند، سدهای زیردان، پیشین و خیرآباد سرزیر شده اند و در نتیجه مناطق پایین دستی سدها دچار آبگرفتگی شده اند.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها