|
نویسنده: فاطمه شفیعی

به همت تلاشگران عرصه ارتباطات در مخابرات منطقه اصفهان:

ارتقای تکنولوژی سایت‌های کاهگانک و وزوه از روستاهای توابع شهرستان فریدونشهر

با توسعه زیرساخت های مخابراتی، تکنولوژی سایت های کاهگانک و وزوه از روستاهای توابع شهرستان فریدونشهر ارتقاء یافت.

ارتقای تکنولوژی سایت‌های کاهگانک و وزوه از روستاهای توابع شهرستان فریدونشهر

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، در راستای توسعه عدالت ارتباطی و برخورداری نقاط روستایی از خدمات مخابراتی، با برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته، با وجود شرایط سخت محیطی و سرمای طاقت فرسا، تکنولوژی سایت های کاهگانک و وزوه ی فریدونشهر به نسل سوم تلفن همراه یا ۳G ارتقاء یافت.

لازم به ذکراست، روستای وزوه ی شهرستان فریدونشهر در منطقه پشتکوه قرار دارد و دورترین روستای شهرستان بوده و برای رسیدن به آن باید دره ها و گردنه های صعب العبوری را پشت سر گذاشت.

زندگی در این روستا رنگ و روی دیگری داشته و این روستا بر فراز تپه ای محاصره شده که بین دره ها قرار دارد.

 

آشنایی با نسل سوم تلفن همراه

تری جی یک نوع شبکه‌ تلفن همراه است که در هر نقطه سرویس دهی موبایل؛ امکان تبادل داده با سرعت‌های بالا را می‌دهد.

نسل سوم موبایل به وسیله‌ی اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دوربرد در سال ۲۰۰۳ با هدف ارائه‌ سرعت و پهنای باند بیشتر در ارتباطات موبایل مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت و جایگزین نسل قبلی خود یعنی نسل دوم شد.

در این سرویس همانند نسل قبلی از سیگنال‌های دیجیتال استفاده می‌شود و توانایی انتقال دیتا با بیش از سه مگابایت در هر ثانیه (حدود ۱۵ ثانیه برای دانلود یک فایل mp3 به مدت ۳ دقیقه) را داراست. البته درسال های بعدی (۲۰۰۹) نسل جدیدتر با سرعتی حدود ده برابر این تکنولوژی به میان آمد و نسل چهارم نام گرفت.

تلفن‌های موبایل ۳G مانند لپ‌تاپ‌های کوچکی هستند که می‌توانند کاربردهایی نظیر کنفرانس ‌ویدئویی، پخش ویدئو به صورت آنلاین، ارسال و دریافت فکس و دانلود ضمیمه‌های ایمیل‌ها را پشتیبانی کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها