|
نویسنده: فاطمه شفیعی

استاندار در جمع فرمانداران استان تاکید کرد:

تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری ویژه، متناسب با ظرفیت هر شهرستان استان

استاندار اصفهان در جمع فرمانداران استان گفت: نباید اجازه دهیم حتی یک پروژه سرمایه گذاری از دست مان خارج شود، طبق قرار قبلی در هر شهرستان متناسب با شرایط و ظرفیت های موجود چند پروژه ویژه سرمایه گذاری تعریف و دنبال شود.

تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری ویژه، متناسب با ظرفیت هر شهرستان استان

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، گردهمایی فرمانداران استان هشتم بهمن ماه با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و فرمانداران استان برگزار شد.

در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن قدردانی از برگزاری منظم و مستمر این نشست ها، بیان کرد: باتوجه به دغدغه های موجود و نیاز به حضور برخی مدیران کل در جلسات فرمانداران جهت همراهی و بررسی چالش ها، با اعلام نظر فرمانداران، مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط در اینگونه نشست ها دعوت می شوند تا ضمن بررسی مشکلات با همفکری یکدیگر راهکارهای مناسبی را در نظر گرفته و اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: فرمانداران استان برای پیشبرد اهداف و برنامه ها از ظرفیت معاونین استانداری نیز بهره مند شوند تا مشکلات مردم روی زمین نماند و در سریع ترین زمان ممکن با بهترین راهکار به نتیجه برسیم.

استاندار اصفهان در خصوص چالش کمبود نیروی انسانی در فرمانداری ها، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی در بدنه دولت مطلوب نیست. این موضوع را در تهران و در حضور برخی وزرا و معاونین ریاست جمهوری نیز مطرح کردیم. استانداری اصفهان با جدیت و بدون لکنت این موضوع مهم را دنبال می کند تا به نتیجه برسیم و بتوانیم از ظرفیت جوانان نخبه و فعال در تصمیم گیری و انجام امور بهره مند شویم.

دکتر مرتضوی افزود: از دغدغه های فرمانداران در حوزه های مختلف باخبر هستیم و این موضوعات را به صورت مستمر با وزیر کشور و برخی معاونین وی دیدار و گفتگو دارم و اینگونه مسائل را مطرح می کنم. قصد ما این است که با همکاری و همراهی مدیران و مسئولان مشکلات مردم را کاهش دهیم.

وی درخصوص پروژه های سرمایه گذاری در شهرستان های استان، گفت: نباید اجازه دهیم حتی یک پروژه سرمایه گذاری از دست مان خارج شود. طبق قرار قبلی در هر شهرستان متناسب با شرایط و ظرفیت های موجود چند پروژه ویژه سرمایه گذاری دنبال شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ایام پیش رو و دهه فجر، اظهار کرد: در این ایام جهاد تبیین به روش های مختلف و هنرمندانه به معرض نمایش عموم درآید. همچنین محتوای مناسب و جذاب از دستاوردهای ایران اسلامی و چهره واقعی فتنه انگیزان در اختیار گروه های مورد هدف دشمن بالاخص دانش آموزان، دانشجویان، هنرمندان و … قرار بگیرد.

دکتر مرتضوی در خصوص انتخابات نیز، بیان کرد: ما مجری انتخابات هستیم و بایستی مراقب فضای انتخاباتی باشیم. سعی می کنیم بدون درگیر شدن در حاشیه ها بسترهای مناسبی را برای رقابت خادمان مردم فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سه دغدغه اساسی دولت اشتغال، مسکن و جوانی جمعیت است، خاطر نشان کرد: این سه محور اصلی بایستی به صورت ویژه در استان دنبال شود. برای موضوع اشتغال باید به دنبال آوردن سرمایه گذار و تسهیل امور این حوزه باشیم، مشکلات را حل و زیرساخت ها را کامل کنیم اما تنها با هدف افزایش اشتغال باشد.

استاندار اصفهان افزود: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بیکاری است و می طلبد اقدامات جدی در این حوزه انجام شود تا امور جوانان سامان بگیرد. جوانان ما بسیار نجیب هستند و در قبال آنها وظیفه ما تسهیل امور است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها