|
نویسنده: رها فتوح

مدیر عامل آبفای استان اصفهان خبر داد؛

آبرسانی پایدار به 23 روستای واقع در مجتمع لای سیاه نایین

مدیر عامل آبفای استان اصفهان از شروع آبرسانی پایدار به 23 روستای واقع در مجتمع روستایی لای سیاه در منطقه نایین همزمان با ایام الله دهه فجرخبر داد.

آبرسانی پایدار به 23 روستای واقع در مجتمع لای سیاه نایین

حسین اکبریان با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع 23 روستایی لای سیاه در شهرستان نایین در اسفند ماه سال 1399 آغاز شده بود گفت: پس از گذشت 700 روز در بهمن ماه سال جاری عملیات آبرسانی به 23 روستا از مجتمع آبرسانی لای سیاه با همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن (ع) به پایان رسید.

وی با اشاره به برخورداری 243 خانوار روستایی از آب شرب پایدار اعلام کرد: با اجرای این پروژه بیش از 653 نفر ساکن در این روستا از آب شرب پایدار بهره مند می شوند این درحالیست که قبل از این آب شرب ساکنان این مناطق از طریق تانکر آبرسانی سیار تامین می شد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به احداث 2 مخزن با ظرفیت 800 متر مکعب اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با اجرای 4 کیلومتر خط انتقال آب و 2 کیلومتر شبکه توزیع آب و نیز احداث یک فقره ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 5 لیتر درثانیه، زیر ساخت های آبرسانی پایدار به این 23 روستا فراهم شد.

اکبریان به برخی از مشکلات آبرسانی سیار به روستاها اشاره کرد و اظهار کرد: به دلیل پراکندگی روستاها در منطقه نایین برای آبرسانی سیار باید مسافتی حدود 140 کیلومتر طی شود که این امر علاوه بر صرف هزینه، احتمال وقوع حوادث را افزایش می دهد.

وی اعلام کرد: این طرح در قالب طرح محرومیت زدایی وزارت نیرو از روستاها با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن(ع) اجرا گردید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها