|
نویسنده: فاطمه شفیعی

بیست‌وسوم دی‌ماه، سالروز تأسیس شرکت فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اعلام کرد: الگویی موفق از کار و تلاش است که توانسته نمونه‌ای تکرارنشدنی در کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، ارزش‌آفرینی و خلق دانش و ثروت بسازد.

بیست‌وسوم دی‌ماه، سالروز تأسیس شرکت فولاد مبارکه

بیست‌وسوم دی‌ماه، سی‌امین سالروز تأسیس شرکت فولاد مبارکه است؛ شرکتی که با نگاه متعالی برنامه‌ریزان و مدیران و همت ستودنی تمامی دست‌اندرکاران ساخته شد و به‌حق «مولود انقلاب اسلامی» نام گرفت.

عزم راه‌اندازی فولاد مبارکه در حال‌وهوای انقلاب و در بحبوحه سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۰ شکل گرفت؛ کارخانه و شرکتی معظم، توسعه‌محور، تحول‌گرا و آینده‌نگر که در طول دوران فعالیت خود، مصداق بارزی از توانمندی و کارآمدی نظام اسلامی بوده و شجاعت و اراده فرزندان متعهد و متخصص این مرزوبوم برای ساختن ایرانی آزاد، آباد، خودکفا و پیشرو در آن تجلی یافته است.

بیست‌وسوم دی‌ماه، سی‌امین سالروز تأسیس شرکت فولاد مبارکه است؛ شرکتی که با نگاه متعالی برنامه‌ریزان و مدیران و همت ستودنی تمامی دست‌اندرکاران ساخته شد و به‌حق «مولود انقلاب اسلامی» نام گرفت، زیرا تا به امروز، با نگاه متعالی به صنعت، اقتصاد، انسان و طبیعت، ارزش‌های بسیاری برای خود، همکاران، ذی‌نفعان و کشور عزیزمان ایران پدید آورده است.

تلاش شبانه‌روزی ده‌ها هزار نفر و میلیاردها ساعت کار در طول سی سال فعالیت شرکت فولاد مبارکه، امروز در قالب موفقیت‌های متعدد در عرصه‌های گوناگون به ثمر نشسته و راه کامیابی‌های روزافزون دیگر نیز به‌دلیل برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌نگری‌های درست و آگاهانه برای این شرکت هموار است.

فولاد مبارکه ضمن تعهد به تمامی مسئولیت‌های خویش در حوزه‌های تولید، رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و... همواره به دنبال خلق ثروت، ارزش‌آفرینی و سودآوری بیشتر برای سهام‌داران و ذی‌نفعان خود بوده و با نگاه به افق چشم‌انداز اقتصادی کشور، کوشیده است الگویی از یک کسب‌وکار بزرگ و موفق ایرانی ارائه دهد و در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی چنان که شایسته نام ایران و ایرانی است خوش بدرخشد.

آرمان‌های شرکت فولاد مبارکه، هم‌راستا با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، بر مدار استقلال، خودکفایی و تثبیت جایگاه کشور در منطقه و جهان می‌گردد و افزون بر این، حفظ ارزش‌های انسانی، صیانت از طبیعت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز همواره نصب‌العین مدیران و کارکنان این شرکت بوده است.

در کنار تمام آنچه گفته شد، مشتری‌مداری، تکریم کارکنان و ذی‌نفعان، کار ایمن و باکیفیت، نوآوری و بهبود مستمر فعالیت‌ها و وفاداری به جامعۀ پیرامونی نیز ازجمله رویکردهای متعالی این شرکت به شمار می‌آید.

سی سال خدمت بی‌وقفه و مجاهدت مداوم صنعتگران خستگی‌ناپذیر شرکت فولاد مبارکه، الگویی موفق از کار و تلاش است که توانسته نمونه‌ای تکرارنشدنی در کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، ارزش‌آفرینی و خلق دانش و ثروت بسازد تا «ما می‌توانیم» دیگر نه شعاری در حد چند کلمه، بلکه کاری امکان‎پذیر در عرصه عمل باشد.

عرضه ۱۳۳ میلیون تن محصولات فولادی تخت در بازارهای داخلی و صادراتی و ارزآوری بیش از ۱۰ میلیارد دلاری از ابتدای راه‌اندازی تا کنون و ارائه خدمت به‌ تمامی صنایع تکمیلی، فلزی، حمل‌ونقل، ماشین‌آلات، لوازم‌خانگی، خودرو و سایر حوزه‌ها، تنها بخشی از اقدامات فولاد مبارکه در زمینه تأمین نیاز داخلی و بومی‌سازی صنعت فولاد کشور بوده است.

دریافت گواهی‌نامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی در زمینه مدیریت، کیفیت، فروش، ارزش‌افزوده و سودآوری در کارنامه درخشان فولاد مبارکه نشانه‌ای است روشن از تعالی و تحول در مدیریت و بهره‌گیری از رویکردهای نوین مدیریتی و گواهی است صادق از عزم خلل‌ناپذیر ایران در خودکفایی و اتکا به توان داخلی برای ساخت میهنی آباد که فشارها و تحریم‌ها بر آن کارگر نخواهد بود.

راه‌اندازی، ساخت و بهره‌برداری فولاد مبارکه، تجربه‌ای بس گران‌بهاست که با اعتماد به توان داخلی حاصل شده و از عزم مدیران و کارکنان آن برای خلق آینده‌ای بهتر حکایت دارد.

این شرکت نمایش تحسین‌برانگیز اراده هم‌وطنانی است که همت خود را مصروف هدفی والا ساخته‌اند و آن هدف هیچ نیست مگر ساختن ایرانی آباد، مستقل و مقتدر.

سی‌امین سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه را به تمامی کارکنان و خانواده‌های گرامی آنان و همچنین ذی‌نفعان، شرکا و مشتریان تبریک می‌گوییم و امید داریم که دهه چهارم فعالیت فولاد مبارکه سرآغاز فصلی جدید در تمامی عرصه‌ها برای این شرکت و صنعت کشور باشد و حرکت در این مسیر ماندگار مانند گذشته بی‌وقفه ادامه یابد.

محمدجواد براتی

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها