|
نویسنده: فاطمه شفیعی

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان :

حتی یک قطره مازوت هم نمی‌سوزانیم

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان در هیچ شرایطی حتی یک قطره سوخت سنگین یا همان مازوت را مصرف نمی‌کند.

حتی یک قطره مازوت هم نمی‌سوزانیم

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دکتر محسن قدیری در خصوص برخی اظهارات مسئولان مدیریت شهری اصفهان مبنی بر استفاده از مازوت در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: پالایشگاه در هیچ شرایطی از سوخت سنگین و یا همان مازوت استفاده نمی‌کند و در حال حاضر حتی یک قطره مازوت در این صنعت به عنوان سوخت استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه نیازی به استفاده از سوخت مازوت ندارد، ادامه داد: اگر به هر دلیلی شرایط برای مصرف سوخت گاز بحرانی شود طبق تصمیمات، اقدام به کاهش خوراک خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه تمام دودکش‌های پالایشگاه اصفهان از سال ۹۵ مجهز به سیستم پایش آنلاین آلاینده‌ها است، گفت: نتایج آن برای آزمایشگاه معتمد محیط زیست ارسال می‌شود و تاکنون انحراف آلایندگی در دودکش های پالایشگاه اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه اکثر مشعل‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان از چند سال گذشته اینوایرومیکس شدند و امکان استفاده از سوخت مایع را ندارند، تصریح کرد: آن دسته از مشعل‌هایی که امکان سوخت مایع را دارند تنها از ریگس کردن گاز مایع استفاده خواهند کرد که در این زمینه دست پالایشگاه اصفهان باز است، یک هزار تن گاز مایع داریم که به راحتی در صورت کاهش فشار گاز، با سوزاندن مقدار بسیار کمی از این گاز مشکل را برطرف می‌کنیم.

دکتر قدیری با بیان اینکه ما همه مسئولان را برای بازدید از کوره‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان فراخوان می‌کنیم، افزود: پالایشگاه آماده است در هر ساعتی از شبانه روز با حضور مسئولان میزان آلودگی کوره‌ها را بسنجد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سال ۱۴۰۵ با اجرای طرح‌های زیست محیطی قطره ای از مازوت تولید نخواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها