|

مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا ۲۳ آذر تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دنبال تداوم آلایندگی هوا، تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های اصفهان فردا در تاریخ ۲۳ آذر تعطیل اعلام شد.

مدارس و دانشگاه‌های اصفهان فردا ۲۳ آذر تعطیل شد

به گزارش شبکه شرق، منصور شیشه‌فروش بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه پیرامون وضعیت آلایندگی اصفهان اظهارداشت: با توجه به سکون هوا، ریزش هوای سرد، افت دما و تداوم آلایندگی در روز گذشته و امروز، کمیته اضطراری آلودگی هوا تشکیل و تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها در فردا ۲۳ آذر در شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، فولادشهر و سجزی تعطیل اعلام شد.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در استان اصفهان ۱۳۵ روز سالم، ۱۲۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۸ روز ناسالم برای عموم داشته‌ایم، بنابراین در سال جدید اصفهان تنها یک روز هوای پاک داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون تأثیر تمهیدات ترافیکی خاطرنشان کرد: مطابق با گزارش اخذ شده از محدودیت‌های ترافیکی، امروز ۲۲ آذر بین ۳۰ الی ۴۰ درصد در صبح و ۲۰ درصد کاهش ترافیک در زمان ظهر را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که تمامی این اقدامات برای کاهش مواجه مردم، دانش‌آموزان با آلودگی انجام شده، توصیه ما در مدیریت بحران آن است که دانش‌آموزان و دانشجویان در منزل حضور داشته و از همانجا اقدامات آموزشی خود را پیگیری کنند. همچنین مقرر شد پایگاه‌های سلامت بر سرچهارراه مستقر شوند چرا که در روز‌های گذشته به دلیل آلودگی زیاد هوا، عوارض‌هایی همچون سوزش چشم گزارش شده بود.

شیشه فروش با بیان آنکه توصیه می‌کنیم گروه‌های آسیب‌پذیر از ماسک استفاده کنند، گفت: به دنبال پایش‌های شبانه سازمان محیط زیست، شب گذشته با ۱۰ واحد آلاینده و صنعتی برخورد صورت گرفته است و دستور کاهش فعالیت به تمامی واحد‌های آلاینده وصنعتی نیز ابلاغ شده است. در این راستا نیز شهرداری موظف شد که در راستای اقدامات پیشگیرانه آلودگی هوا به مردم از ظرفیت‌های بیلبوردی خود در سطح شهر بهره‌مند شود.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها