|
نویسنده: فاطمه شفیعی

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان:

کسب رتبه نخست یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در اجرای احکام قطعی قضایی

​فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از کسب رتبه نخست این یگان در اجرای احکام قطعی قضایی براساس ارزیابی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مهرماه ۱۴۰۱ خبر داد.

کسب رتبه نخست یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در اجرای احکام قطعی قضایی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار داشت: براساس گزارش فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، استان اصفهان در مهرماه سال ۱۴۰۱ با اجرای ۹ فقره احکام قطعی قضایی در راستای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد.  

وی اذعان داشت: با اجرای این احکام قضایی، اراضی ملی و دولتی در شهرستان های شاهین شهر و میمه، کاشان و لنجان در مجموع به مساحت چهار هزار و ۵۱۵ مترمربع رفع تصرف کامل شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این زمین ها بیش از ۲۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: با اجرای حکم، ضمن قلع و قمع مستحدثات و خلع ید، زمین مورد نظر به بیت المال بازگردانده شد.  

 وی توضیح داد: در پی دست درازی زمین خواران به اراضی ملی واقع در شهرستان شاهین شهر و میمه، با  تلاش و همت کارکنان این فرماندهی و همکاری کلانتری مربوطه هفت مورد حکم قطعی قضایی اجرایی شد و براین اساس اراضی ملی و دولتی به مساحت بیش از دو هزار مترمربع به ارزش ۵۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال رفع تصرف شد.  

سرهنگ باقری ادامه داد: در شهرستان کاشان نیز دو هزار مترمربع اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال و در شهرستان لنجان ۴۴۳ مترمربع اراضی به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال هر کدام طی اجرای یک فقره حکم قطعی قضایی از چنگال متصرفین خارج شد.  

وی خاطرنشان کرد: احکام قضایی فوق به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان، پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، صادر و اجرا شدند. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها