|
نویسنده: رضافتوح

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد:

استفاده از تجارب ارزشمند پدافند غیرعامل فولاد مبارکه در سایر صنایع کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور فولاد مبارکه گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا تهدیدات احتمالی سایبری شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان که ممکن است زیرساخت‌های صنعت کشور را تحت تأثیر قرار دهد، بررسی کنیم.

استفاده از تجارب ارزشمند پدافند غیرعامل فولاد مبارکه در سایر صنایع کشور
همایش پدافند غیرعامل مدیران گروه فولاد مبارکه و شرکت ذوب‌آهن اصفهان با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیران عامل، معاونان و مدیران شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان، مدیرکل حراست استان روز شنبه 28 آبان ماه در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور فولاد مبارکه گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا تهدیدات احتمالی سایبری شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان که ممکن است زیرساخت‌های صنعت کشور را تحت تأثیر قرار دهد، بررسی کنیم.

وی افزود: در جریان دیدار با مدیران عامل دو شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، نکات مدیریتی و تخصصی را که مدیران عامل دو شرکت‌ها باید به آن‌ها اشراف داشته باشند مورد بررسی قرار دادیم.

سردار جلالی بیان کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه بعد از حمله سایبری، برگشت‌پذیری سریعی داشت و به‌خوبی توانست ضمن خنثی‌سازی تهدیدها و حملات سایبری، تجارب ارزشمندی در این زمینه کسب کند که از این تجارب در دیگر صنایع کشور استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:این شرکت توانسته اقدامات ارزشمندی برای تولید فولاد مبتنی بر بازار و نیازمندی‌های کشور انجام دهد. حملات سایبری به صنعت فولاد کشور برنامه‌ریزی‌شده و با تکنیک‌های خاصی انجام شده بود که خوشبختانه با توجه به تمهیداتی که این صنایع از قبل پیش‌بینی کرده بودند و آمادگی نسبی موجود، حداقل آسیب به صنعت فولاد کشور وارد شد و به‌سرعت به حالت اولیه بازگشتیم.

وی خاطر نشان کرد:عبرت‌آموزی از حملات سایبری و برطرف کردن ایرادهای زیرساختی فضای سایبری در صنعت کشور و آگاهی و آموزش مدیران صنعت و به‌روز بودن آنان در حوزه پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار است. در کنار آن، تیم‌های عملیاتی صنعتی سایبری باید آمادگی لازم در برابر حوادث و تهدیدات را داشته باشند تا بتوانند پاسخ مؤثر و جدی دهند.

سردار جلالی افزود: صنایع مادر کشور همچون صنعت فولاد، باید علی‌رغم وجود حوادث، تهدیدها و حملات سایبری، روند تولید خود را حفظ کنند. به همین منظور مصون‌سازی و امن‌سازی اضطراری در صنایع از ضروریات است. با توجه به حملات سایبری گذشته، بیش از 80 درصد از آسیب‌پذیری صنایع مختلف، حملات سایبری ساده و سطحی بوده که با یک همت جمعی و در یک زمان فشرده قابل‌حل است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها