|

ما را به خیر شما امیدی باشد یا نه؟

موضوع اینست که امروز مردم ما، بیش از گذشته بویژه نسبت به دهه‌های قبل، به اطلاعات دسترسی دارند و خود را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند، لذا وقتی مردم و شهروندان می بینند که شهرهای دیگر از شهر شان و کشورهای دیگر از کشورشان جلوتر است و ازمنابع بیشتری برخوردارند و با توسعه سریع در بخشهای مختلف، ارتباطات منسجمی با دیگرملتها و کشورها دارد احساس خوشایندی پیدا نمی کند و دچار سرخوردگی شده و خشمگین و ناامید می‌شود.

اکبر نگاهی: موضوع اینست که امروز مردم ما، بیش از گذشته بویژه نسبت به دهه‌های قبل، به اطلاعات دسترسی دارند و خود را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند، لذا وقتی مردم و شهروندان می بینند که شهرهای دیگر از شهر شان و کشورهای دیگر از کشورشان جلوتر است و ازمنابع بیشتری برخوردارند و با توسعه سریع در بخشهای مختلف، ارتباطات منسجمی با دیگرملتها و کشورها دارد احساس خوشایندی پیدا نمی کند و دچار سرخوردگی شده و خشمگین و ناامید می‌شود.

اینجاست که هر آنکه از مردم برای امیدواری بیشتر دعوت می کند مورد سرزنش و گاها مورد خشم قرار می‌ گیرد.آنها می‌گویند سالها چشم دوختن به چاه امیدواری و ترسیم روزهای خوب برای آینده عملا برایشان آبی نداده و اینبار انتظارات به سوی مشاهده رفتار و پروژه های امیدوارانه رفته است.  

مردم، بدلیل همین دسترسی فوری شان به اطلاعات، زندگی شخصی مدیران دولت و دیگر مسئولان را مستقیم و غیرمستقیم تحت نظر دارند. هرقدراحساس کنند که فاصله بین آنها با مسئولان بیشتر است تمام امیدواری هاشان بر باد می رود و نگران اظهارات مسئولان می شوند که آیا این اظهارات برای امید دهی به ایشان است و فقط صحبت است و حرف!  لذا در شرایط کنونی سخن گفتن از افزایش اعتماد و امید مردم، کاری سخت دشواراست، چرا که پشت هر دعوت برای امیدواری این سوال ازسوی مردم مطرح می شود که چگونه ما را به خیر شما امیدی باشد؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها