|

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل:

برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی ۱۲هزار‌نفری با توسعه طرح‌های صنعتی

استاندار اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی ۱۲هزار نفری با توسعه ۱۵ طرح صنعتی، بر لزوم بازگشت منابع حاصل از مولدسازی به پروژه‌های زیرساختی استان تأکید کرد.

برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی ۱۲هزار‌نفری با توسعه طرح‌های صنعتی

استاندار اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی ۱۲هزار نفری با توسعه ۱۵ طرح صنعتی، بر لزوم بازگشت منابع حاصل از مولدسازی به پروژه‌های زیرساختی استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: با توجه به رتبه ۲۴ تا ۲۶ استان اردبیل در اکثر شاخص‌های اقتصادی، با برنامه‌ریزی مناسب تلاش می‌شود تا بخشی از این عقب‌ماندگی‌های تاریخی و پایین بودن شاخص‌های اقتصادی جبران شود.وی افزود: در ۴ سال پیش از دولت سیزدهم، حدود ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف به استان اردبیل تخصیص یافته بود در حالی که در دولت سیزدهم تنها در یک سال، ۴۰۰۰میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته است و ۳۵۰میلیارد تومان نیز تخصیص جدید گرفته شده و علاوه بر این ۴۳۵۰میلیارد تومان، ۱۰۰۰میلیارد تومان هم از محل تهاتر نفت اختصاص می‌یابد.

توسعه ۱۵ طرح صنعتی نیازمند تأمین ۶۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها است

استاندار اردبیل تصریح کرد: در بخش گردشگری احداث هتل و جذب گردشگر خارجی با تقویت زیرساخت‌های مناسب مد نظر بوده و در بخش صنعت نیز با توسعه ۱۵ طرح صنعتی، ۱۲هزار اشتغال هدف‌گذاری شده است که انتظار می‌رود در این زمینه ۶۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات و منابع از سوی بانک‌ها تأمین شود.

عاملی ادامه داد: در حوزه کشاورزی افزایش یک‌میلیون تنی تولید محصولات هدف‌گذاری شده که ۱۲هزارمیلیارد تومان از این محل تولید ثروت برای استان اردبیل خواهد شد در این راستا تکمیل هر چه سریع‌تر پایاب سد خداآفرین ضروری است.

وی گفت: برای تأمین مالی پروژه‌ها از ظرفیت ردیف‌های بودجه‌ای استفاده می‌کنیم و یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای استان اردبیل تأمین خواهد شد تا پروژه‌های زیرساختی نظیر راه‌آهن اردبیل که در مرحله اتمام است، هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

۳ دستگاه ایکس‌ری به گمرک استان اردبیل اختصاص می‌یابد

ذبیح‌اله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست بیان کرد: طی هماهنگی با رئیس‌کل گمرک کشور، مقرر شد تا شهریور سال آینده ۳ دستگاه ایکس‌ری به گمرک استان اردبیل اختصاص یابد.

وی با اشاره به تأکید استاندار اردبیل بر بازگشت منابع حاصل از مولدسازی به پروژه‌های زیرساختی استان، افزود: مقرر شد این موضوع به ستاد مولدسازی ارائه شده و امکان هزینه‌کرد این منابع در پروژه‌های زیرساختی فراهم آید.

سلمانی اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری، اردبیل از استان‌های پیشرو در کشور بوده و در حذف قوانین مخل کسب‌وکار نیز استان اردبیل موفقیتی ارزشمند داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها