|

درنشست هم اندیشی ورونمایی ازپوسترهای مجموعه نمایشگاه های صنعت غذا‌ ونوشیدنی اعلام شد:

آمادگی مجلس برای حمایت از فعالان صنعت غذا ونوشیدنی کشور

پنجمین مجموعه نمایشگاه های تخصصی بین المللی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، کترینگ، قنادی،محصولات آرد ونان، بستنی وآبمیوه ومحصولات پخت غذا ونوشیدنی ها با حضورتولیدکنندگان برتر،مدیران وصاحبانF&B، متخصصان امور رفاهی وپذیرایی وفعالان مرتبط از ۲۵ تا ۲۸آبان ماه در شهر افتاب تهران برگزار می شود،از این رو نشست هم اندیشی و مراسم رونمایی از پوسترهای این نمایشگاه،شب گذشته با حضور نمایندگان مجلس،روسای چهارده اتحادیه صنفی صنعت غذاو جامعه هتلداران،تشکلهاونهادهای مرتبط،فعالان حوزه گردشگری درهتل اسپیناس برگزارشد.

آمادگی مجلس برای حمایت از فعالان صنعت غذا ونوشیدنی کشور

به نقل ازروابط عمومی نمایشگاه؛

محمدرضا دشتی اردکانی، عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ورئیس فراکسیون گردشگری مجلس دراین مراسم از اعلام امادگی مجلس و فراکسیون گردشگری برای حمایت و کمک به توسعه صنعت غذا،نوشیدنی واحیای خوراک ایرانی خبرداد و گفت: فراکسیون گردشگری آنچه را در توان خود دارد برای کمک به این صنعت به کار می گیرد و امادگی دارد تا حلقه اتصال فعالان این صنعت با بخش دولت باشد.

 

او با اشاره به اینکه گردشگری خوراک و غذا یکی از ۱۲۰ نوع گردشگری است که مورد استقبال مردم جهان است گفت:در کشور ما با توجه به پتاتسیل های فراوانی که در این زمینه وجود دارد،در صنعت غذای جهانی غذای متنوع ایرانی برندنشده است و ظرفیتهای کم نظیر این عرصه مغفول مانده است.

 

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس  با اشاره به ظرفیتهای مختلف کشور در زمینه گردشگری از حضورگسترده گردشگران خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی دریزدواردکان یاد کرد و افزود

 اگر گردشگری غذا  و به طور کلی گردشگری در کشور توسعه یابد مامطمئنا نیازی به پول نفت نداریم.

 

وی درادامه ازتلاشهای دست اندرکاران این رویداد ملی قدردانی کرد.

WhatsApp Image 2022-08-17 at 9.57.28 AM

سپس امیر اصلان زاده، معاون گردشگری مرکزخدمات ایرانیان خارج ازکشوروعضوشورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه  با اشاره به اینکه  در صنعت گردشگری یکی از ارکان اصلی، بخش خوراک ‌ ونوشیدنی است،گفت: ارایه خدمات در این حوزه  به همان اندازه که یک کشور ،شهر ،مرکز اقامتی و.. را به اوج میرساند به همان اندازه هم می تواند آسیب وارد کند و فعالیت در این حوزه،حرکت بر لبه تیغ است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه در ابان ماه توضیح داد:در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برنامه های متنوع آموزشی در حوزههای مختلف این صنعت بویژه در برندینگ،فرانچایزنیزبرگزار خواهد شد.

 

همچنین او از برگزاری میز کسب و کار با هدف افزایش دانش و تبادل اطلاعات خبر داد و گفت:یکی از اهداف این نمایشگاه فارغ از نمایش توانمندی ها ی فعالان این حوزه،ترویج توسعه پایدارازطریق حفظ محیط زیست کاهش مصرف انرژی و آلودگی، کمک به کاهش هزینهای تولیدغذا وتعدیل ریسک سرمایه گذاری دراین صنعت  خواهد بود.

 

رامین قاسم پورمدیراجرایی و برگزار کننده این نمایشگاه با اشاره به اینکه در سال ۹۶ با توجه به برگزاری دوره نخست، این نمایشگاه با رقابت و حضور صنعتگران مواجه شد گفت:در دوره دوم برگزاری با استقبال ۶۵درصد و دردوره سوم با ۸۵درصد رشد روبرو بودیم.

 

او ادامه داد:در سال ۱۴۰۰با دو سال وقفه به دلیل بیماری پاندمیک، با استقبال کم نظیرتولیدکنندگان ومتخصصین شاهد رضایت ۹۵درصدی از نمایشگاه بودیم.

 

قاسم پور با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی می تواند هم افزایی ایجاد کنند از برگزاری مسابقات،کارگاه های اموزشی،نشست ها، میزهای متعدد در جهت بالا بردن سطح اگاهی بازدید کنندگان خبرداد.

 

درادامه دکتراحمدیان دبیرفراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی نیز باتشریح اهمیت نمایشگاه های تخصصی وضرورت حمایت ازاصناف وکارآفرینان، ازروسای اتحادیه های صنفی ومسئولان نمایشگاه خواستار همکاری وتعامل مشترک برای هرچه موفق تربرگزارشدن این رویداد تخصصی وبهره برداری تمامی ذینفعان شد.

 

احمدفتح الهی، نایب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران ومدیرکمیته تخصصی کسب و کار کمیسیون یونسکو در ایران با اشاره به اینکه صنعت غذا برای گردشگری بسیار مثمر ثمر است گفت:ایران به لحاظ طعام و غذا جز نخستین کشورهای دنیاست اما در این صنعت ما کار نکرده ایم و باید متولیان کشور حامی فعالان این حوزه باشند.

WhatsApp Image 2022-08-17 at 9.57.29 AM

بهروز فروتن- پیشکسوت کار آفرین حوزه صنعت  غذادر ادامه این مراسم گفت:در کشورهای اروپایی هر فرد ۵۰۰کیلو مواد غذایی استفاده می کند،در صورتی که این رقم در ایران دو برابر است،مردم ایران از سو تغذیه رنج می برند و آن به دلیل این است که ما الگوی مصرف نداریم

او افزود:  سالانه  بیش از ۳۰ میلیون  تن انواع محصولات کشاورزی در کشورهدر می رود.

WhatsApp Image 2022-08-17 at 9.57.29 AM (1)

کارآفرین صنعت غذا تاکید کرد: باید برای این صنعت بازار هدف داشته باشیم ،صادرات یکباره اتفاق نمی افتد،گفت: ما ۱۲ درصد نیاز برای ورود مواد اولیه به کشور داریم و مابقی در کشور ما وجود دارد و از این رو چشم انداز خوبی در امر تولید و صادرات داریم.

 

دراین مراسم محمد حسن امامی،رئیس انجمن مدیریت سبز ایران ازضرورت توجه پنجمین نمایشگاه صنعت غذا و‌نوشیدنی به موضوع توسعه پایدار و کاهش الودگی زیست محیطی خبرداد و گفت:اقدام موثری که این نمایشکاه به آن خواهدپرداخت بحران کلیدی زیست محیطی است.

حلاج زاده، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور از صنعت غذا به عنوان شاخص ترین بخش جذب گردشگر یاد کرد و گفت:۳۶۰هزار نخبه در خارج از کشور داریم که می توانیم از پتانسیل انها در حوزه برندینگ صنعت غذابهره مندشویم.

 

سپس فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران با ارایه توضیحاتی پیرامون توانمندیهای توزیعی درمحصولات غذایی براهمیت هرگونه همکاری دربرگزاری این نمایشگاه تخصصی تاکید نمود.

درپایان با رونمایی از پوسترهای مجموعه نمایشگاههای تخصصی غذا ونوشیدنی وبرش کیک پنجمین دوره درحضورنمایندگان مجلس وروسای اتحادیه ها وتشکلهامرتبط این مراسم باشکوه خاتمه یافت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها