|

هوای پایتخت پاک است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار گرفت.

هوای پایتخت پاک است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با استقرار سامانه بارشی تا صبح روز جمعه (۱۳ اسفندماه) همراه با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار گرفت.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که با استقرار سامانه بارشی تا صبح روز جمعه (۱۳ اسفندماه) همراه با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت. وزش باد نسبتاً شدید در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه برقراری وضعیت قابل‌قبول و پاک در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در عین حال کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز شنبه (۱۴ اسفندماه) همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. شایان ذکر است افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی شنبه کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۴ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها