|

اعلام جریمه خودروی واکسن‌نزده‌ها در سفر نوروزی

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره اهمیت واکسیناسیون مسافران نوروزی توضیحاتی ارائه داد.

اعلام جریمه خودروی واکسن‌نزده‌ها در سفر نوروزی

به گزارش صداوسیما، دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: در سفرهای نوروزی، خودروی افرادی که سه دُز واکسن دریافت نکرده‌اند، بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو، کنترل و یک میلیون تومان جریمه می‌شود.

حسین قاسمی درباره اهمیت واکسیناسیون مسافران نوروزی گفت: بر اساس طرح مدیریت هوشمند، محدودیت‌های گذشته مانند منع تردد پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های قرمز و نارنجی نداریم. ما پلاک خودرو‌های شخصی را در این طرح ملاک عمل قرار می‌دهیم و بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو؛ یعنی صاحبان خودرو‌هایی که پلاک به نامشان است، با هماهنگی پلیس راهنمایی رانندگی در سامانه کد ملی کنترل می‌کنیم.

وی افزود: صاحبان پلاک‌هایی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، منع تردد دارند و اجازه تردد بین شهری به آن‌ها داده نخواهد شد، اگر این افراد منع تردد را نقض کنند مشمول جریمه یک میلیون تومانی خواهند شد.

دبیر کمیته امنیتی اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: مبنای تردد را واکسیناسیون و بیمار نبودن صاحب پلاک خودرو قرار می‌دهیم، شاید این سؤال پیش بیاید که ممکن است خودرویی به نام من باشد، ولی فرد دیگری از آن استفاده کرده باشد، به علت همین مسئله، ما پلاک خودرو و کد ملی متصل به آن را ملاک قرار داده‌ایم.

وی گفت: برای تردد بین شهری این طرح از ۲۰ اسفند اجرا می‌شود، بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شرط تردد بین شهری خودرو‌های شخصی، دریافت سه دُز واکسن است؛ افرادی که دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند اگر سه ماه از زمان دُز دوم واکسن شان گذشته باشد، ۲۰ روز فرصت دارند که دُز سوم واکسن را دریافت کنند.

قاسمی افزود: ما بر اساس دوربین‌های سطح جاده‌ای که متعلق به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری است، اطلاعات را در سامانه دریافت می‌کنیم و در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می‌دهیم، بر اساس اطلاعات مندرج؛ افرادی که واکسن نزده‌اند مشخص و جریمه می‌شوند.

وی افزود: این طرح از ۲۰ اسفند تا زمانی که در شرایط کرونایی قرار داریم، حتی بعد از تعطیلات نوروز نیز اجرا خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها