|

مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون چند روز است؟

استاندار تهران درباره موضوع مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون توضیحاتی ارائه داد.

مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون چند روز است؟

استاندار تهران بر لزوم ممانعت از ورود افرادی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند به حوزه مترو و اتوبوس تاکید کرد.

محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن تشکر از تلاش همه دستگاه هایی که در مقابله با امیکرون کار می کنند به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی گفت: گزارش هایی که ارائه شده نشان می دهد برخی فرمانداران ستادهای کرونا شهرستانی را نامنظم تشکیل می دهند؛ لذا از همه فرمانداران درخواست می کنم این جلسات را به صورت منظم برگزار کنند. چرا که این یک تکلیف قانونی است و از سوی دیگر رها کردن جلسات مدیریتی ما منجر به بروز خسارت خواهد شد.

وی افزود: در جلسه ستاد ملی کرونا امروز شنبه تصمیم بر این شد که برخی محدودیت ها به صورت اقتضایی و منطقه ای اعمال شود. لذا ما در استان تهران نمی خواهیم بخشنامه ای کنیم تا به صورت سراسری محدودیت و یا تعطیلی داشته باشیم اما در سطح شهرستان ها فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت اگر شرایط بحرانی را مشاهده کردند می توانند آن را اعلام کنند تا با هماهنگی نسبت به اعمال محدودیت ها تصمیم گیری کنیم. به این ترتیب مصوبات و محدودیت های ما در استان تهران موضوعی، اقتضایی و منطقه ای خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت های ۱۲ گانه در کشور یک هفته دیگر تمدید شده است. نکته دیگر اینکه در خلال بیماری کرونا بخشی از زیرساخت های بهداشتی و درمانی تکمیل و ارتقاء پیدا کرده است، در همین راستا بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ملارد در بعثت حضرت رسول افتتاح خواهد شد، اما مقرر بود فرمانداری ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان کمک کند که دیوان محاسبات اعلام کرد حتما این موضوع باید در مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان تهران قید شود که امروز این کار انجام شد.

وی تاکید کرد: همچنان باید تزریق دز سوم واکسن مورد توجه جدی قرار گیرد. گزارشات دقیق علمی نیز بر اثرگذاری این دز از واکسن تاکید دارد. لذا باید رسانه ها و مردم این کار را در دستور کار خود قرار دهند و واکسیناسیون کودکان و اطفال بالای پنج سال نیز در ستاد ملی کرونا مصوب شده که باید با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با جدیت دنبال شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کرونا ویروس در حوزه مترو و اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: باید این اقدامات به ویژه در حوزه تهویه هوا به صورت جدی دنبال شود و اگر کسی بدون ماسک وارد اتوبوس و مترو می شود حتما باید جلوگیری انجام شود و افرادی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند از ورود آنها به مترو و اتوبوس ممانعت شود.

وی افزود: در استان تهران موضوع مرخصی برای افراد مبتلا به امیکرون هفت روز در نظر گرفته خواهد شد. این هفت روز مربوط به ابتدا تا انتهای دوره بیماری آنهاست که در جلسه امروز مصوب شد.

به گفته استاندار تهران، همچنین موضوع نمایشگاه ها و برگزاری آنها به صورت موردی مورد بررسی قرار می گیرد. چند مورد همچون ایران پلاس با توجه به حضور مهمانان خارجی زیاد، تدبیر شد که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شوند ولی مجوز عمومی برای برگزاری نمایشگاه ها نداده ایم. در جایی که ممکن است قشری آسیب ببیند به صورت موردی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد کمک های مومنانه است. باید در ایام پایانی سال فکر جدی برای افرادی که در حوزه کرونا آسیب دیده اند انجام شود. بسیج و سپاه باید برنامه ریزی کنند و راهی را برای آزاد کردن منابع پیدا کنند تا دستگیری از نیازمندان در این ایام انجام شود.

منصوری تاکید کرد: مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر نیز باید پرداخت شود. در این راستا از بیمه سلامت و تامین اجتماعی درخواست می کنیم با پیگیری پرداخت جدی وجود داشته باشد تا در شب عید این دانشگاه ها دچار مشکل نشوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها