|

وزیر بهداشت: ۹۰ درصد مبتلایان به امیکرون واکسن نزده‌اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ درصد افرادی که به امیکرون مبتلا و بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند.

وزیر بهداشت: ۹۰ درصد مبتلایان به امیکرون واکسن نزده‌اند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند از مردم خواست برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی‌کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بار دیگر بر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون حدود ۳۰ درصد مردم برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه امیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی که هنوز دز سوم واکسن خود را نزده اند می‌خواهیم هرچه سریع تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می شوند واکسن تزریق نکرده‌اند، بیان داشت: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکواک به کسانی که هنوز دز سوم نزده‌اند، تزریق می‌شود.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، بیان داشت: سویه امیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله شروع شده و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌یابد.

وزیر بهداشت خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی شد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادتری دارد. ‌

عین اللهی تصریح کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع امیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته است و از همگان می خواهیم به ویژه در اجتماعات خانوادگی، حتما ماسک بزنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها