|

افزایش ۶ درصدی ازدواج‌های ثبت‌شده در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: میزان ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر ثبت ازدواج در ۹ ماه نخست امسال ۴۵۲ هزار و ۱۳۵ فقره بوده است.

افزایش ۶ درصدی ازدواج‌های ثبت‌شده در کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: میزان ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر ثبت ازدواج در ۹ ماه نخست امسال ۴۵۲ هزار و ۱۳۵ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حسن بابایی در شورای عالی قضایی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

بابایی به صدور اسناد مالکیت دولتی نیز اشاره کرد و افزود: مجموع اسناد مالکیت دولتی صادره در ۹ ماه نخست امسال ۱۳۶ هزار و ۷۸۱ فقره بوده که در مقایسه با ۹ ماه نخست سال گذشته افزایش ۹۱ درصدی داشته است.

بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور، در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۵۹ هزار و ۳۳۹ واقعه ازدواج ثبت شده همچنین در مدت مشابه سال قبل، ۱۳۵ هزار و ۴۹۰ ازدواج ثبت شده که حاکی از افزایش ۱۵ درصدی ثبت ازدواج است.

محمدمهدی تندگویان معاون وقت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ۱۹ تیر سال جاری نیز اعلام کرد: شاخص نزولی ازدواج در کشور پس از ۱۷ سال، به رغم شیوع کرونا و تبعات اقتصادی آن، صعودی شده و ایران رشد پنج درصدی ازدواج را تجربه کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها