|

ارائه تسهیلات جدید بیمه‌ای ویژه دانشجویان در کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان از تسهیلات جدید بیمه‌ای ویژه دانشجویان سراسر کشور خبر داد.

ارائه تسهیلات جدید بیمه‌ای ویژه دانشجویان در کشور

رئیس سازمان امور دانشجویان از تسهیلات جدید بیمه‌ای ویژه دانشجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: براساس طرح جدید بیمه دانشجویی، چهار سال بیمه دانشجویی جزو سوابق بازنشستگی آنها محسوب می‌شود.

هاشم داداش پور با اشاره به طرح جدید بیمه دانشجویان گفت: تاکنون پوشش بیمه‌ای برای دانشجویان به صورت گسترده وجود نداشت و تنها ۸ دهم درصد دانشجویان کشور تحت پوشش حمایتی بیمه قرار داشتند.

وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان امور دانشجویان با سازمان تأمین اجتماعی تفاهم نامه‌ای را منعقد کرد که بر اساس آن سازمان تأمین اجتماعی بیمه دانشجویان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: بر اساس این طرح، سهم بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۴ درصد (۱۲ درصد سهم بیمه‌شده + ۲ درصد سهم دولت)، سهم بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۶ درصد (۱۴ درصد سهم بیمه‌شده+ ۲ درصد سهم دولت) و سهم بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با نرخ ۲۰ درصد (۱۸ درصد سهم بیمه‌شده+ ۲ درصد سهم دولت) تعیین شده است.

وی افزود: چنانچه دانشجویان تحت تکفل پدر / مادر بیمه پرداز خود باشند، بدون پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی سازمان نیز بهره‌مند می‌شوند. همچنین متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب هیأت وزیران بابت خود و افراد تحت تکفل از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد در سراسر کشور استفاده کنند.

داداش پور افزود: با قرار گرفتن دانشجویان در این طرح، امنیت شغلی برای آنها ایجاد می‌شود و اگر دانشجویی در مدت ۴ سال تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود این چهار سال جزو سوابق بیمه بازنشستگی وی محسوب خواهد شد و می‌تواند از آن استفاده کند.

وی یادآور شد: بنابراین بیمه بازنشستگی به بیمه اشتغال وی متصل می‌شود. این تسهیلات برای اولین بار است که برای دانشجویان فراهم شده و دانشجویان می‌توانند از این فرصت بی نظیر استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها