|

زالی: وضعیت ابتلا در مدارس در حال بررسی است

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در حال آنالیز ابتلا در مدارس هستیم که پس از آن تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد.

زالی: وضعیت ابتلا در مدارس در حال بررسی است

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در استان تهران از تصمیم‌گیری برای ادامه فعالیت غیرحضوری دبستان‌ها در تهران پس از آنالیز آمار ابتلا در مدارس خبر داد.

علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: متاسفانه در گزارش‌های آمار کرونا ویروس مشاهده می‌کنیم سیر فزاینده و شتاب قابل توجهی در افزایش مبتلا و بستری‌ها داشته‌ایم. مطالعات نشان داده این سویه از وخامت برخوردار است و نباید در خصوص آن ساده‌انگاری انجام شود. تقریبا دامنه پیک شکل گرفته از امیکرون در دنیا نسبت به دلتا بیشتر است.

وی ادامه داد: اولین موضوع در راهبردهای مقابله‌ای با امیکرون موضوع تزریق واکسن است. بی‌تردید آسیب ساده‌انگاری را نباید گرفتارش شویم. تجربه جهانی نشان می‌دهد سویه امیکرون سیستم‌های بهداشتی را به چالش سختی کشیده است. برهمین اساس در روزهای اخیر بر میزان آمادگی بیش از پیش در سیستم بهداشتی استان تهران افزوده‌ایم.

زالی اظهار کرد: با حضور ۱۰۸ رئیس بیمارستان سمیناری برگزار شد و شرایط استان مورد بررسی قرار گرفت و سمینار دیگری به زودی در همین خصوص برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر بحث گسترش تخت‌های کودکان در بیمارستان‌های اطفال و بیمارستان‌های عمومی است که رشد بستری کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان را نیز شاهد هستیم. لذا آمادگی بخش‌های کودکان باید افزایش پیدا کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: پوشش دوز سوم در اکثر کشورهایی که میزان مرگ و میر آنها کمتر بوده را شاهد هستیم لذا راحت‌ترین مداخله ترغیب مردم به دریافت دوز سوم است. در حال حاضر حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در تهران دوز سوم را دریافت کرده‌اند. اما هنوز فاصله زیادی با میزان تزریق دوز اول و دوم در تهران داریم. خوشبختانه در چند روز گذشته استقبال بیشتری برای تزریق واکسن در تهران را شاهد بوده‌ایم؛ به شکلی که روز گذشته ۱۱۱ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۹۹ هزار واکسن دز سوم و ۷۰۰۰ دز اول تزریق شده لذا تزریق دز سوم افزایش چشمگیری داشته است.

زالی بر لزوم فعالیت مراکز تزریق واکسن در تهران تا پایان سال تاکید کرد و افزود: سبد واکسن برای تزریق دز سوم در روزهای اخیر افزایش یافته است. از سوی دیگر همه دستگاه‌های اجرایی هرچه بتوانند از میزان تجمع و ازدحام در دستگاه‌های خود کم کنند قطعا به نفع سیستم بهداشت است؛ لذا دستگاه‌ها باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای استان تهران در تشریح آمار سویه امیکرون نیز گفت: در هفته اخیر افزایش میزان بستری و ابتلا را در استان شاهد بوده‌ایم و در حوزه مراجعات سرپایی رشد ۱۵۷ درصدی را شاهد بوده‌ایم بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در سه هفته اخیر ۵۱ درصد رشد داشته است. در ۲۴ ساعت گذشته در بخش سرپایی ۱۶ هزار نفر مراجعه داشته‌ایم که از میزان مراجعین در هفته گذشته ۲۰ درصد افراد هفت تا ۱۲ سال بوده‌اند. افراد صفر تا یکسال یعنی نوزادان نیز میزان ابتلا در سویه امیکرون شدیدتر بوده و نیاز است که زودتر مراجعه انجام شود. لذا نیاز است که والدین اقدام به واکسن برای کودکان خود در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص ادامه غیرحضوری بودن مدارس ابتدایی در استان تهران گفت: در حال آنالیز ابتلا در مدارس هستیم که پس از آن تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد. در استان تهران ۷۹۰۰ مدرسه وجود دارد که آمار آنها در حال ثبت است. با گزارش به ستاد استان در این حوزه تصمیم‌گیری ‌های بعدی انجام خواهد شد.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها