|

افزایش ۲۵ تا ۲۸ درصدی نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای

در جلسه امروز شورای شهر تهران تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ در دستور کار جلسه امروز شورای شهر تهران قرار گفت.

افزایش ۲۵ تا ۲۸ درصدی نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای

با موافقت اعضای شورای شهر تهران مبلغ تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه ای در سال ۱۴۰۱، ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافت.

در جلسه امروز شورای شهر تهران تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ در دستور کار جلسه امروز شورای شهر تهران قرار گفت.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با این لایحه اظهار کرد: نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در نیم ساعت اول رایگان خواهد بود، گفت: در ادامه نیز تا دو ساعت اول نرخ عوارض از ۱۲۵۰ تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۶۰۰ تومان در سال ۱۴۰۱ خواهد رسید.

شفیعی ادامه داد: در ادامه نیز در هر دو ساعت ۲ هزار تومان نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای محاسبه خواهد شد.

حبیب کاشانی با انتقاد از افزایش نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای در سال آینده گفت: ما چه خدماتی را اضافه کرده‌ایم و چه اتفاقی افتاده که می خواهیم هزینه پارک حاشیه‌ای را اضافه بکنیم اگر اتفاقی افتاده معاون شهردار شما توضیح دهید.

او با اشاره به پیشنهاد افزایش نرخ ۳۰ درصدی پارک حاشیه‌ای گفت: باید در قبال این افزایش خدماتی ارائه بدهیم و اگر خدمات را ارائه می‌کنیم، معلوم شود.

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خواست در ارتباط با احداث پارکینگ در مناطق مختلف تهران اقدامات لازم صورت بگیرد و در ارتباط با این موضوع نهضت احداث پارکینگ در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد.

مهدی اقراریان نیز با اشاره به اینکه در دنیا تجربه زیادی در ارتباط با پارک حاشیه‌ای وجود دارد، گفت: متاسفانه ما با پدیده‌ای تحت عنوان اشغال پارک حاشیه‌ای توسط مغازه‌داران روبرو هستیم و این مسئله مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. کسبه و مغازه‌داران به خود اجازه می‌دهند با یک موتور یا یک کله قندی و یا یک گاری محله پارک حاشیه‌ای را بگیرند.

او با اشاره به اینکه ۶ ماه از عمر این شورا گذشته است و این سوال مطرح می‌شود که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران چه تدبیری را برای رفع این مسئله انجام داده است پیشنهاد کرد:یک امکانی فراهم شود و در واقع پارک حاشیه‌ای مقابل مغازه‌داران در طول سال به مغازه‌داران اجاره داده شود. همچنین منابع حاصل از اجاره پارک حاشیه‌ای مغازه‌داران صرف ساخت پارکینگ در همان منطقه شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما شاهد نهضت گران کردن زندگی مردم در کشور هستیم، گفت: متاسفانه شهرداری در این نهضت حضور دارد.

ناصر امانی نیز گفت: من با اصل لایحه مخالف نیستم اما سقف مجاز ۲۰ درصد است و عوارض پارک حاشیه ای در سال ۱۴۰۱، ۲۵ تا ۲۸ درصد نمی‌تواند افزایش پیدا کند. فرمانداری اگر اعتراض کند من هیچ دفاعی نمی‌توانم بکنم و بهتر است همین الان خودمان اصلاح کنیم.

او ادامه داد: موضوع بعدی اینکه برای جمع کردن پارکبان یک یا دوسال کار تبلیغی شد اما حالا باز می‌خواهیم عوامل انسانی را برای کنترل نرخ پارک برگردانیم که موجب نارضایتی مردم می‌شود. به هرحال هیچ چیز در این لایحه پیش بینی نشده که چگونه می‌خواهیم اقدام کنیم که مردم ناراضی نشوند.

تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ۱۴۰۱ که به افزایش ۲۵ تا ۲۸ درصدی نرخ عوارض پارک حاشیه ای منجر می شود رای مثبت دادند.

در ادامه جلسه امروز اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

احمد صادقی دراینباره گفت: همکاران عزیز و اصحاب رسانه مستحضر باشید که شهر در حال حاضر دچار یک آلودگی بصری و انتشار امواج ناشی از رشد و نمو بی رویه دکل ها است و این در حالی است که خیلی از این دکل ها شناسایی نشده اند و بدون مجوز مانده اند.

صادقی افزود: لذا پیشنهاد می شود در متن اضافه گردد که شهرداری مکلف است به شناسایی فوری و اقدام قانونی در خصوص ساماندهی دکل های فاقد مجوز حداکثر طی سه ماه آینده و بانک اطلاعاتی به روز و بر خط دکل های شهر تهران را ایجاد نماید.

در نهایت این پیشنهادات به تصویب رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها