|

وضعیت قرمز کرونایی در رامسر

رنگ کرونایی رامسر از دیروز جمعه طبق ارزیابی سامانه ماسک نارنجی شد. ورود این شهرستان از رنگ زرد به نارنجی تنها کمتر از ۴۸ ساعت زمان برد.

وضعیت قرمز کرونایی در رامسر

رنگ کرونایی رامسر از دیروز جمعه طبق ارزیابی سامانه ماسک نارنجی شد. ورود این شهرستان از رنگ زرد به نارنجی تنها کمتر از ۴۸ ساعت زمان برد. از سو ی دیگر رامسر آخرین شهرستان مازندران بود که سه هفته پیش از رنگ زرد خارج و وارد محدوده آبی یا کم خطر کرونایی شده بود.

حمید رضا مبشری، رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان هشدار داد که اگر نواقص موجود رفع نشود و تمامی دستگاه ها برای مهار سویه اومیکرون در شهرستان تعامل و همکاری نداشته باشند ، محدودیت های کرونایی بار دیگر به شهرستان رامسر باز خواهد گشت.

وی از افزایش ابتلای دانش‌آموزان این شهرستان به بیماری کوید۱۹ ابراز نگرانی کرد و گفت که طی ماه دی ۴۵ دانش‌آموز با موارد مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در رامسر شناسایی شد و در روزهای اخیر نیز ۱۷ نفر دیگر به این جمع افزوده شده است.

رییس شبکه بهداشت رامسر اظهار داشت : در حال حاضر ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر بومی شهرستان رامسر و ۶ نفر هم غیر بومی و از مسافران اصفهان ، کرج‌، گیلان و تنکابن هستند.

وی بیشترین نگرانی از سرعت شیوع سویه اومیکرون در شهرستان را مربوط به بخش دانش آموزی دانست و توضیح داد : در کل بازه زمانی مهر، آبان و آذر ما تعداد ۸۸ دانش آموزان مشکوک کرونایی شناسایی کردیم در حالی که آمار دی ماه ما ۴۵ نفر و بهمن ماه تاکنون ۱۷ نفر بوده است.

مبشری با اظهار این که دانش آموزان مشکوک کرونایی با پایش های شبکه بهداشت شناسایی شدند ، گفت : بلافاصله مدارسی که دانش آموز مشکوک در آن تردد داشت تعطیل شد و دانش آموزان به مدت ۱۴ روز به قرنطینه رفتند ، ولی مشکل اینجاست که برخی از دانش آموزان علایم بیماری خود را پنهان می کنند و یا اینکه از سوی خانواده هایی که علاقه مند به آموزش حضوری هستند علایم بیماری کتمان می شود که بسیار خطرناک است.

رییس شبکه بهداشت رامسر همچنین بر ضرورت تزریق واکسن بویژه دزهای تکمیلی برای مهار اومیکرون در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت : اگر چه تاکنون ۹۷ و نیم درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند ، ولی همچنان ۲ و نیم درصد از جمعیت معادل ۶ تا ۷ هزار نفر در این شهرستان اصلا سراغ تزریق واکسن نرفته اند که هم برای خودشان و اطرافیانشان و هم دیگر شهروندانی که با آنها و اطرافیانشان در ارتباط قرار می گیرند ، خطرناک هستند.

وی با بیان اینکه ۹۳ و نیم‌ درصد از جمعیت دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، افزود : متاسفانه رغبت به تزریق دز سوم کم است چون تاکنون ۴۵ درصد از شهروندان رامسری دز سوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

مبشری گفت : نگرانی ما پیرامون بی رغبتی مردم از این جهت است که دو دز واکسن اثربخشی کمی در برابر سویه اومیکرون دارد و به همین دلیل می بایست مردم هرچه سریع تر به مراکز بهداشتی و درمانی که صبح و عصر فعال هستند مراجعه و دز سوم واکسن را دریافت کنند تا به ایمنی جمعی نزدیک شویم.

رییس شبکه بهداشت رامسر در خصوص تقاضای بالا برای دریافت واکسن آسترازنکا و کمبود این واکسن هم توضیح داد : تعدادی واکسن استرازنکا در هفته گذشته برای دز دوم و تعدادی دز سوم تزریق شد ، اما توصیه می کنم شهروندان به جای انتظار برای دریافت آسترازنکا از جایگزین های مناسب آن نظیر اسپاکوژن و پاستو پلاس را که کیفیت و اثر بخشی بالاتر و عوارض کمتری دارند، دریافت کنند و سلامتی خود را با این تعلل در معرض تهدید قرار ندهند .

مبشری تاکید کرد: با توجه به روند رو به افزایش بیماران بستری و سرپایی در شهرستان رامسر و وضعیت نارنجی کرونایی، در صورت قرار گیری شهرستان در وضعیت قرمز برای اعمال محدودیت ها گوش به فرمان ستاد ملی کرونا هستیم، بنابراین همکاری مردم و اصناف و همراهی ها باعث می شود این پیک را بدون اعمال محدودیت های کرونایی آن هم در استانه سال نو پشت سر بگذاریم.

مبشری همچنین نسبت به ضعف پروتکل های بهداشتی در بازی های ورزشی شهرستان انتقاد کرد و افزود: مجوز برگزاری مسابقات از سوی شبکه بهداشت اخذ می شود و بر اساس دستورالعمل می بایست با ۳۰ درصد تماشاگر برگزار شود، اما بررسی ها نشان می دهد هیچگونه نظارتی از بر رعایت پروتکل ها وجود ندارد که می بایست نیروی انتظامی و اداره ورزش در این زمینه پای کار باشند، چون در غیر این صورت ما موارد نقص دستورالعمل های بهداشتی را اعلام می کنیم که تبعات خوشایندی برای شهرستان نخواهد داشت.

او همچنین نسبت عدم تزریق برخی کارمندان در ادارات شهرستان هشدار داد و افزود: ادامه این روند ادارات شهرستان را با دورکاری و درگیری تمامی نیروها مواجه می کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها