|

قرص کرونای فایزر در انگلیس تایید شد

شرکت فایزر اعلام کرد که قرص پاکسلووید تقریباً تا ۹۰ درصد در پیشگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر کرونایی موثر است.

قرص کرونای فایزر در انگلیس تایید شد

انگلیس قرص کرونای تولید شرکت فایزر را برای بزرگسالان مبتلا به نوع خفیف تا متوسط​​ کووید۱۹ که در معرض خطر بالای وخیم تر شدن بیماری هستند، تایید کرده است.

آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی در انگلیس (MHRA) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که قرص پاکسلووید (Paxlovid) زمانی مؤثرتر است که در مراحل اولیه ابتلا به کووید-۱۹ و ظرف پنج روز پس از بروز اولین علائم ابتلا به این بیماری مصرف شود.
پیش از این نیز شرکت فایزر اعلام کرد که قرص پاکسلووید تقریباً تا ۹۰ درصد در پیشگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر کرونایی موثر است. همچنین به گفته این شرکت، این دارو اثربخشی خود را در برابر سویه اٌمیکرون نیز حفظ می کند.

خبرگزاری رویترز در این گزارش آورده است: پاکسلووید به صورت دو قرص جداگانه و به میزان دو بار در روز و به مدت پنج روز مصرف می شود.

همچنین بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، بر اساس آمارهای رسمی، تا به حال تقریبا ۱۳ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ در انگلیس به ثبت رسیده و نزدیک به ۱۴۹ هزار نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر عوارض ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها