|

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان به صورت حضوری

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت دانش آموزان به صورت حضوری را از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی آغاز می کنیم.

بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان به صورت حضوری

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از امکانات آموزشی قرچک و شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو هفته اجرای طرح سراسری واکسیناسیون دانش آموزان، حدود ۶۰ درصد از افراد واجد شرایط علیه بیماری کرونا وکاسینه شدند و امید است که با مراجعه مابقی افراد، شرایط برای بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت دانش آموزان به صورت حضوری را از نیمه دوم آبان ماه به صورت رسمی آغاز می کنیم.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به شرایط مناطق مختلف کشور و وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرایط بازگشایی مدارس فراهم می‌شود و در هر منطقه آموزش و پرورش مدیران مناطق، مدارس و اولیاء و مربیان بسته به نوع رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمان فعالیت مدارس را تعیین می‌کنند و در صورت تائید از سوی آنان، مدرسه به صورت کامل حضوری می‌شود.
وی با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های استان تهران موجب می‌شود که همه ساله تعداد زیادی دانش‌آموز، به مجموعه شهرستان‌های اضافه گردد به طوری که امسال، ۶۰ هزار دانش‌آموز جدید در مدارس شهرستان‌های استان تهران به تحصیل خواهند پرداخت.

توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی مورد توجه آموزش و پرورش است
کاظمی همچنین در جریان دیدار با امام جمعه شهرستان ورامین گفت: توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی مورد توجه آموزش و پرورش است.
وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد تا با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ردیف بودجه‌ای برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی در نظر گیرد که در این بین، راه اندازی یک اردوگاه در شهرستان ورامین نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: شهرستان ورامین از ظرفیت‌های ملی ، دینی و تاریخی ویژه‌ای برخوردار است و توجه به این منطقه می‌تواند موجب رشد و توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش شود.
این مسئول یادآور شد: با توجه به فراهم بوده زمینه فعالیت دانشگاه فرهنگیان در ورامین، احداث این مرکز دانشگاهی در ورامین بررسی خواهد شد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه ضمن دیدار با فرهنگیان شهرستان قرچک، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شرکت کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها