|

شمار مبتلایان جهانی کرونا به ۲۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود

شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۲۸۵ نفر رسیده و مرگ ۷۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است .

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد .

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۳۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند .

از میان شش میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۶۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۲۸۸ هزار و ۶۰۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۱۶۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند .

همچنین از ۱۳ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۲۲ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۳۱ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۲۹ هزار و ۵۹۱ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند .

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است .

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید ۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند .

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند .

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است :

۱ . آمریکا پنج میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۳ مبتلا، ۱۶۵ هزار و ۷۰ قربانی

۲ . برزیل سه میلیون و ۱۳ هزار و ۳۶۹ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۵۴۳ قربانی

۳ . هند دو میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۰ مبتلا، ۴۳ هزار و ۴۵۳ قربانی

۴ . روسیه ۸۸۲ هزار و ۳۴۷ مبتلا، ۱۴ هزار و ۸۵۴ قربانی

۵ . آفریقای جنوبی ۵۵۳ هزار و ۱۸۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۱۰ قربانی

۶ . مکزیک ۴۷۵ هزار و ۹۰۲ مبتلا، ۵۲ هزار و ۶ قربانی

۷ . پرو ۴۷۱ هزار و ۱۲ مبتلا، ۲۰ هزار و ۸۴۴ قربانی

۸ . کلمبیا ۳۷۶ هزار و ۸۷۰ مبتلا، ۱۲ هزار و ۵۴۰ قربانی

۹ . شیلی ۳۷۱ هزار و ۲۳ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۱ قربانی

۱۰ . اسپانیا ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۰۳ قربانی

پس از آن ایران با ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ مبتلا و ۱۸ هزار و ۲۶۴ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است .

سپس کشورهای انگلیس با ۳۰۹ هزار و ۷۶۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۷ هزار و ۲۶۲ مبتلا، پاکستان با ۲۸۳ هزار و ۴۸۷ مبتلا، بنگلادش با ۲۵۵ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۰ هزار و ۱۰۳ مبتلا، آرژانتین با ۲۴۱ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ترکیه با ۲۳۹ هزار و ۶۲۲ مبتلا، آلمان با ۲۱۶ هزار و ۸۹۶ مبتلا، فرانسه با ۱۹۷ هزار و ۹۲۱ مبتلا، عراق با ۱۴۷ هزار و ۳۸۹ مبتلا، فیلیپین با ۱۲۶ هزار و ۸۸۵ مبتلا، اندونزی با ۱۲۳ هزار و ۵۰۳ مبتلا، کانادا با ۱۱۹ هزار و ۲۲۱ مبتلا، قطر با ۱۱۲ هزار و ۶۵۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند .

پس از آن قزاقستان با ۹۸ هزار و ۷۰۱ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۳۱۴ مبتلا، اکوادور با ۹۳ هزار و ۵۷۲ مبتلا، بولیوی با ۸۹ هزار و ۵۵ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۶۱۹ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۲ هزار و ۳۲۴ مبتلا، سوئد با ۸۲ هزار و ۳۲۳ مبتلا، عمان با ۸۱ هزار و ۳۵۷ مبتلا، اوکراین با ۷۹ هزار و ۷۵۰ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۸ هزار و ۷۷۸ مبتلا، پاناما با ۷۳ هزار و ۶۵۱ مبتلا، بلژیک با ۷۳ هزار و ۴۰۱ مبتلا، کویت با ۷۱ هزار و ۱۹۹ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۷۳۸ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۳۰۰ مبتلا، رومانی با ۶۰ هزار و ۶۲۳ مبتلا، هلند با ۵۷ هزار و ۹۸۷ مبتلا، گواتمالا با ۵۶ هزار و ۱۸۹ مبتلا، سنگاپور با ۵۴ هزار و ۹۲۹ مبتلا، پرتغال با ۵۲ هزار و ۵۳۷ مبتلا و لهستان با ۵۱ هزار و ۱۶۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند .

همچنین کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی و استرالیا تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها