|

شمار مبتلایان جهانی کرونا به ۱۹ میلیون نفر نزدیک شد

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۸ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده و مرگ ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است .

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد .

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان به کووید- ۱۹ بهبود یافته‌اند .

از میان شش میلیون و ۹۹ هزار و ۶۶۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۳۴ هزار و ۱۲۶ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۵ هزار و ۵۴۳ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند .

همچنین از ۱۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۷۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۵۰ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند .

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید- ۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است .

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، مکزیک و انگلیس نیز پس از آمریکا به ترتیب بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند .

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است :

۱ . آمریکا چهار میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۶۸ مبتلا، ۱۶۱ هزار و ۶۰۱ قربانی

۲ . برزیل دو میلیون و ۸۶۲ هزار و ۷۶۱ مبتلا، ۹۷ هزار و ۴۱۸ قربانی

۳ . هند یک میلیون و ۹۶۴ هزار و ۵۳۶ مبتلا، ۴۰ هزار و ۷۳۹ قربانی

۴ . روسیه ۸۶۶ هزار و ۶۲۷ مبتلا، ۱۴ هزار و ۴۹۰ قربانی

۵ . آفریقای جنوبی ۵۲۹ هزار و ۸۷۷ مبتلا، ۹۲۲۸ قربانی

۶ . مکزیک ۴۵۶ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۴۹ هزار و ۶۹۸ قربانی

۷ . پرو ۴۴۷ هزار و ۶۲۴ مبتلا، ۲۰ هزار و ۲۲۸ قربانی

۸ . شیلی ۳۶۴ هزار و ۷۲۳ مبتلا، ۹۷۹۲ قربانی

۹ . اسپانیا ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۹۹ قربانی

۱۰ . کلمبیا ۳۴۵ هزار و ۷۱۴ مبتلا، ۱۱ هزار و ۶۲۴ قربانی

پس از آن ایران با ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ مبتلا و ۱۷ هزار و ۸۰۲ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیر کرونا قرار گرفته است

سپس کشورهای انگلیس با ۳۰۷ هزار و ۱۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۲ هزار و ۸۲۴ مبتلا، پاکستان با ۲۸۱ هزار و ۱۳۶ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا، بنگلادش با ۲۴۶ هزار و ۶۷۴ مبتلا، ترکیه با ۲۳۶ هزار و ۱۱۲ مبتلا، آرژانتین با ۲۲۰ هزار و ۶۸۲ مبتلا، آلمان با ۲۱۴ هزار و ۱۰۴ مبتلا، فرانسه با ۱۹۴ هزار و ۲۹ مبتلا، عراق با ۱۳۷ هزار و ۵۵۶ مبتلا، کانادا با ۱۱۸ هزار و ۱۸۷ مبتلا، اندونزی با ۱۱۶ هزار و ۸۷۱ مبتلا، فیلیپین با ۱۱۵ هزار و ۹۸۰ مبتلا، قطر با ۱۱۱ هزار و ۸۰۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند .

پس از آن قزاقستان با ۹۵ هزار و ۹۴۲ مبتلا، مصر با ۹۴ هزار و ۸۷۵ مبتلا، اکوادور با ۸۸ هزار و ۸۶۶ مبتلا، بولیوی با ۸۵ هزار و ۱۴۱ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۵۲۸ مبتلا، سوئد با ۸۱ هزار و ۵۴۰ مبتلا، عمان با ۸۰ هزار و ۲۸۶ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۷۷ هزار و ۹۱۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۵ هزار و ۶۶۰ مبتلا، اوکراین با ۷۵ هزار و ۴۹۰ مبتلا، بلژیک با ۷۱ هزار و ۱۵۸ مبتلا، پاناما با ۷۰ هزار و ۲۳۱ مبتلا، کویت با ۶۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۳۷۶ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۱ هزار و ۶۰۶ مبتلا، رومانی با ۵۶ هزار و ۵۵۰ مبتلا، هلند با ۵۶ هزار و ۳۸۱ مبتلا، سنگاپور با ۵۴ هزار و ۲۵۴ مبتلا، گواتمالا با ۵۳ هزار و ۵۰۹ مبتلا و پرتغال با ۵۱ هزار و ۸۴۸ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند .

همچنین کشورهای لهستان، هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا و اتیوپی تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها