|

موش کور ارومیه به تله افتاد

حفار غیرمجاز آثار تاریخی که به موش کور در ارومیه معروف بود، دستگیر شد.

موش کور ارومیه به تله افتاد

به گزارش شبکه شرق، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: حفار غیرمجاز آثار تاریخی که به موش کور در ارومیه معروف بود، دستگیر شد.

بهزاد حجابی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: حفار غیرمجازی که به «موش کور» معروف بود، در ارومیه دستگیر شد.

او ادامه داد: طی یک عملیات منسجم و هماهنگ با مشارکت نیروی انتظامی، حفار حرفه‌ای بافت تاریخی ارومیه معروف به موش کور در حین جست‌وجوی آثار تاریخی و زیرخاکی در بافت تاریخی در چنگال یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گرفتار شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: عملیات دستگیری این متهم در بار نخست، به‌دلیل حرفه‌ای بودن این فرد، ناموفق بود.

حجابی اظهار کرد: سرانجام در این عملیات که موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت استان رصد می‌شد، بعد از چندین روز کار‌های اطلاعاتی و پس از هماهنگی و کسب مجوز ورود به مخفیگاه از مقام قضایی، طی یک عملیات ضربتی با نیروی انتظامی، این شخص دستگیر شد و برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: همچنین در این عملیات، آلات و ادوات حفاری غیرمجاز به همراه یک دستگاه ردیاب کشف و ضبط شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها