|

محسن کردعلیوند: اختلافات موجود در موی تای به این رشته آسیب می‌زند

محسن کردعلیوند: اختلافات موجود در موی تای به این رشته آسیب می‌زند

 عضو اسبق  تیم ملی کیک بوکسینگ ایران گفت: اختلافات موجود و دو دسته شدن این رشته، هیچ سودی ندارد و به جامعه موی‌تای ایران و آینده این ورزش آسیب می‌زند.

 

محسن کردعلیوند در گفت‌وگو با شبکه شرق در خصوص شرایط فعلی موی‌تای و دو دسته شدن این رشته، اظهار داشت: موی‌تای در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است و در رویدادهای معتبر حضور دارد. در واقع موی‌تای از رشته اصیل و کهن ورزش‌های رزمی محسوب می‌شود.

وی افزود: با این حال در کشورمان مدتی است که موی‌تای دچار دودستگی شده و اکنون مربیان و ورزشکاران این رشته سردرگم هستند. اختلاف بین مسئولان این رشته با فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، همه را سردرگم کرده است.

محسن کردعلیوند مدعی شد: اکنون جامعه موی‌تای نمی‌داند برای حضور در کلاس‌های داوری و مربیگری و گرفتن احکام خود باید با انجمن موی‌تای که تحت نظر فدراسیون رزمی است کار کند، یا به سراغ تشکیلات مستقل موی‌تای برود که از سوی فدراسیون جهانی این رشته تایید شده است.

عضو تیم ملی موتای ایران ادامه داد: این مساله به غیر از اینکه به ورزشکاران، مربیان و داوران آسیب بزند، هیچ سودی ندارد. در واقع دود این اختلاف به چشم جامعه موی‌تای کشور می‌رود و کسی هم پاسخگو نیست.

وی افزود: امیدوارم اتحاد در موی‌تای کشور ایجاد شود تا همه تکلیف خود را بدانند چراکه ادامه این مسیر، به مقصد خوبی منتهی نخواهد شد. اکنون ورزشکاران ما نمی‌دانند برای حضور در مسابقات کشوری، تیم ملی و پیکارهای آسیایی و جهانی باید چه‌کاری انجام بدهند، در حالیکه پیکارهای بین‌المللی موی‌تای هر سال برگزار می‌شود اما تکلیف مشخص نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها