|

پیام هشدارآمیز رهبری و آماده‌باش در اسرائیل؛ انتقام سخت ایران از اسرائیل نزدیک است؟/ عکس

برخی منابع خبری از نزدیک بودن پاسخ ایران به حمله اسرائیل خبر می‌دهند.

پیام هشدارآمیز رهبری و آماده‌باش در اسرائیل؛ انتقام سخت ایران از اسرائیل نزدیک است؟/ عکس

به گزارش شبکه شرق، اسرائیل پس از حمله به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، و شهادت سردار «محمدرضا زاهدی»، فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان و ۶ تن دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه، در آماده‌باش کامل نظامی قرار گرفته است.

در همین راستا، برخی منابع خبری از نزدیک بودن پاسخ ایران به حمله اسرائیل خبر می‌دهند.

العربیه نوشت: «بعد از توئیت رهبر ایران، سطح هشدار در تل‌آویو و حیفا، به حالت بسیار بالایی درآمد.»

شبکه عبری‌زبان «کان» اعلام کرد: «نیروی هوایی ارتش اسرائیل از ترس پاسخ تلافی‌جویانه ایران به حمله به کنسولگری این کشور در سوریه، به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.»

«آلوم دیوید» خبرنگار اسرائیلی، طی پیامی در فضای مجازی نوشت: «محافل امنیتی و نظامی اسرائیلی هر آن منتظر آغاز شلیک موشک از داخل خاک ایران به سوی اسرائیل هستند.»

«سیما شاین» از مسئولین سابق موساد در واکنش به حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در شهر دمشق گفت: «ایران از توانایی لازم برای پاسخ و وارد کردن ضربه‌ای دردآور به اسرائیل از طریق طراحی یک عملیات بزرگ برخوردار است؛ توصیه می‌کنم قدرت ایران را دست‌کم نگیرید.»

کانال ۱۴ اسرائیل گزارش داد، که ارتش اسرائیل، مرخصی نظامیان خود را به خاطر آمادگی برای پاسخ ایران به حمله تروریستی دمشق لغو کرده است.

از سوی دیگر، تارنمای «واللا»ی اسرائیل گزارش داد، مقام‌های منطقه «غوش دان» در مرکز اسرائیل، از ترس حمله تلافی‌جویانه ایران، باز کردن پناهگاه‌ها را بررسی می‌کنند.

از سوی دیگر، «عاموس یدلین»، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل گفته است که ایران می‌تواند اسرائیل را با موشک‌های کروز، موشک‌های بالستیک یا پهپاد هدف قرار دهد.

او با بیان اینکه ایران در کوتاه‌مدت پاسخ خواهد داد، گفت: «من اصلا تعجب نمی‌کنم که اگر ایران ما را از داخل خاک خود بمباران کند.»

پیام هشدارآمیز رهبری به اسرائیل

ساعاتی پس از دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با رهبری انقلاب، در صفحه رسمی رهبر معظم انقلاب در شبکه اجتماعی ایکس پیامی به زبان عبری منتشر شد.

در این پیام به نقل از رهبری آمده است:

«به یاری خداوند، صهیونیست‌ها را از جنایت تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق پشیمان خواهیم کرد.»

پیام رهبر ایران و اسرائیل

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها