|

العالم فی 60 ثانیة

از کاهش 50 درصدی درآمدهای مصر تا کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های عربی در بغداد

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان، الشرق، العربی الجدید، الصباح و خبرگزاری رسمی عراق.

از کاهش 50 درصدی درآمدهای مصر تا کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های عربی در بغداد
خبرنگار: الهام یوسفی

البیان:

 رشد 30 درصدی مرکز مالی بین المللی دبی در سال 2024

عیسی کاظم، فرماندار مرکز مالی بین المللی دبی، گفت: رشد هدف گذاری شده این مرکز در طول سال 2024 به 30 درصد می رسد،این نشان می دهد این مرکز برای راه اندازی یک برج تجاری جدید آماده است.

کاظم در بیانیه‌ای اختصاصی گفت: اهداف خودمان برای سال 2024 از آنچه در سال 2023 به دست آمده بود، بیشتر است و اگر به نتایج خود در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها امیدوارکننده هستند و بنابراین می‌توانیم به اهدافی که تعیین کرده‌ایم دست یابیم.

کاظم افزود: امروز شرکت‌های زیادی در انتظار صدور مجوز هستیم که این امر در نتایج ما نیز منعکس شد، بنابراین امیدواریم در سال جاری به رشد 30 درصدی خود دست یابیم و معتقدیم در مسیر درستی هستیم. 

 

العربی الجدید: 

کاهش 50 درصدی درآمدهای مصر از کانال سوئز

اسامه ربیع  رئیس اداره کانال سوئز، در این باره گفت : درآمد حاصل از هزینه های ترانزیت از کانال سوئز از ابتدای سال 2024 تا 26 فوریه، حدود 50.7 درصد کاهش یافته است در حالی که میزان درآمدهای مصر از این کانال در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیارد و 469 میلیون دلار بوده است که کاهشی حدود 724 میلیون دلار را نشان می دهد.

این مقام مصری در کنفرانسی خبری اعلام کرد شمار کشتی هایی که در دو ماهه نخست سال 2024 از این کانال عبور کرده اند به 2300 فروند می رسد در حالی که این تعداد کشتی در همین بازه زمانی در سال 2023 ، حدود 3900 کشتی بوده است.

 

الشرق: 

آیا قطر بر بازار جهانی گاز مایع مسلط خواهد شد؟

با توسعه گسترده دو فاز در دست اجرا، و یک پروژه بزرگ جدید که در شرف آغاز است، قطر آماده است تا یک چهارم تولید LNG را تا پایان دهه کنترل کند، علاوه بر این، سهم رو به رشدی از نفوذ و ثروت جهان خواهد داشت.

یکشنبه گذشته، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر، برنامه‌هایی را برای افزایش ظرفیت تولید تا 13 درصد دیگر اعلام کرد. 

از آنجایی که قطر برای رشد صادرات LNG خود تلاش می کند، این کشور که تولید ناخالص داخلی سرانه آن در بین بالاترین ها در جهان است، پول بیشتری دریافت خواهد کرد. بر اساس برآوردهای هیدروکربن ها، از جمله گاز طبیعی مایع، حدود 44 درصد از تولید ناخالص داخلی قطر در سال 2022 را تشکیل می دادند. 

 

الصباح: 

بغداد میزبان کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های عربی

کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های عربی با حضور رؤسای دانشگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه عرب در بغداد آغاز به کار کرد.

پنجاه و ششمین کنفرانس اتحادیه دانشگاه های عربی 4 و 5 مارس، با مشارکت بیش از صد شخصیت آکادمیک از جمله رؤسای دانشگاه ها و نمایندگان سازمان های علمی عربی برگزار می شود.

نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی عراق گفت که میزبانی عراق از این دوره از کنفرانس، یک دستاورد مهم در مسیر نهادهای آموزشی، علمی و آکادمیک است چرا که اهتمام بغداد به تقویت نقش علمی پیشگام خود و تاکید بر اهمیت همکاری آکادمیک میان کشورهای عربی را نشان می دهد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

مذاکرات عراق و امریکا درباره تحریم بانک‌های عراقی 

نزار الخیرالله، سفیر عراق در واشنگتن، در دیدار «براین نیلسون» معاون وزارت خزانه‌داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، اقدامات انجام‌شده علیه بانک‌های عراقی و تأثیر آن بر توسعه بانکی و اصلاحات اقتصادی عراق دولت عراق را بررسی کرد.

الخیرالله علاوه بر این، دیدار با جفری بایات، معاون وزیر خارجه امریکا در امور انرژی، راه‌های تقویت روابط عراق و امریکا و جذب شرکت‌های انرژی امریکا برای سرمایه‌گذاری در بازار عراق و جمع‌آوری گاز مشعل را بررسی کرد.

امریکا در ماه‌های گذشته چند بانک عراقی را به علت انتقال غیر قانونی دلار تحریم کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها