|

العالم فی 60 ثانیة

از پیشتازی دبی در رزرو اتاق‌های هتل تا زمان انتخابات پارلمانی کویت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،القبس،الصباح، الامارات الیوم، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق.

از پیشتازی دبی در رزرو اتاق‌های هتل تا زمان انتخابات پارلمانی کویت
خبرنگار: الهام یوسفی

الامارات الیوم: 

دبی در اتاق های هتل رزرو شده نیویورک و پاریس را شکست داد

تعداد اتاق های هتل رزرو شده در دبی از تعداد کل اتاق های رزرو شده در مقاصد اصلی کشورهای خلیج فارس بیشتر است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط شرکت "کاستار"، دبی در سال گذشته از نظر تعداد اتاق های رزرو شده هتل با اختلاف زیادی بالاتر از نیویورک، پاریس و سنگاپور در رتبه دوم جهان قرار گرفت. 

لندن از نظر تعداد اتاق های رزرو شده هتل با ثبت حدود 43 میلیون اتاق در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن دبی با 41.8 میلیون شب اتاق، نیویورک با 36 میلیون اتاق در رتبه سوم و پاریس در جایگاه چهارم با حدود 24.7 میلیون اتاق و سنگاپور با 20.4 میلیون شب در رتبه پنجم قرار گرفت.

 

القبس: 

زمان انتخابات پارلمانی کویت مشخص شد

هیئت دولت کویت با پیش نویس فرمانی برای دعوت از رای دهندگان برای شرکت در انتخابات پارلمانی کویت موافقت کرد.

براساس این پیش نویس فرمان، انتخابات پارلمانی کویت پنجشنبه 4 آوریل برگزار خواهد شد. یک منبع به القبس گفت که در نشست امروز هیئت دولت به ریاست محمد الصباح، نخست وزیر کویت، موعد برگزاری انتخابات کویت، 4 آوریل اعلام شده است.

وی افزود که در 3 مارس، مردم کویت به شرکت در انتخابات پارلمانی دعوت می شوند و پذیرش درخواست نامزدها از 4 مارس امکان پذیر خواهد بود.

پارلمان کویت 15 فوریه به دستور مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت برای چندمین بار منحل شد.

 

الصباح: 

افزایش ذخایر آبی عراق 

وزیر منابع آبی عراق هشدار داد که با وجود بارش‌های اخیر که حجم ذخایر آبی کشور را به 10 میلیارد متر مکعب رسانده، همچنان وضعیت آب در عراق در شرایط سخت است. عون ذیاب وزیر منابع آبی عراق گفت که ذخایر آبی عراق پس از بارش‌های اخیر به 10 میلیارد متر مکعب افزایش یافته و افزود که سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید نیز به بهترین نحو مدیریت شده است.

وی افزود که با وجود این افزایش ذخایر آبی، همچنان با سطح مطلوب برای تأمین بدون مشکل آب در فصل تابستان یعنی 100 میلیارد متر مکعب فاصله بسیاری داریم. 

وی افزود که کادرهای وزارت منابع آبی در آماده‌باش کامل برای مدیریت هرگونه سیلاب احتمالی در روزهای آینده هستند.

 

الجزیره: 

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یورویی قطر در فرانسه 

 کاخ الیزه اعلام کرد که قطر و فرانسه توافق شراکت راهبردی امضا کرده‌اند که به موجب آن قطر 10 میلیارد یورو در فاصله سال‌های 2024-2030 در شرکت‌های نوپا و صندوق‌های فرانسه سرمایه‌گذاری می‌کند.

در این بیانیه آمده که این توافق به نفع دو کشور خواهد بود و به طور خاص بخش‌های انرژی و ارتباطات و هوافضا و هوش مصنوعی و بهداشت و هتل‌داری و فرهنگ را هدف قرار می‌دهد.این اعلامیه در حالی صادر شده که امیر قطر در سفر رسمی دو روزه به پاریس رفته است.

قرار است نشست اقتصادی دو کشور درباره فرصت‌های همکاری در بخش‌های هوش مصنوعی و کاهش سوخت کربن و بهداشت و فناوری‌های نوین برگزار شود.

فرانسه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار اروپایی در قطر است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

تشکیل تیم نظارت نامحسوس بر قیمت‌ها طی ماه رمضان در عراق

وزارت کشور عراق از تدوین طرحی برای مقابله با پدیده تکدی گری و تشکیل تیم نظارت نامحسوس (با لباس های غیرنظامی) بر قیمت ها در ماه مبارک رمضان خبر داد.

شعلان علی صالح، فرمانده پلیس الرصافه گفت که پدیده تکدی گری در کشور مناسب نیست و عبدالامیر الشمری، وزیر کشور دستور مقابله با آن را داده است.

وی افزود که هماهنگی بالایی میان پلیس اجتماعی و نیروهای پلیس در الرصافه برای جلوگیری از این پدیده در ماه رمضان وجود دارد و طرحی در این خصوص تدوین شده است.

فرمانده پلیس الرصافه اشاره کرد که در ماه رمضان، هیچ تکدی گری در خیابان ها نخواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها