|

العالم فی 60 ثانیة

از کاشت ذرت در عراق تا پیش‌بینی رشد اقتصادی 5 درصدی برای امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، الصباح، الوطن عمان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق.

از کاشت ذرت در عراق تا پیش‌بینی رشد اقتصادی 5 درصدی برای امارات

البیان امارات: بالاترین میانگین نرخ اتاق هتل در دبی 

میانگین ماهانه قیمت اتاق‌های هتل در دبی به بالاترین میانگین ماهانه در دسامبر گذشته رسید، میانگین درآمد اتاق‌ها رشدی 23.3 درصدی را نشان می‌دهد این بالاترین میزان در 8 سال گذشته (ژانویه 2015) است. 

ماه گذشته، امارت میزبان فعالیت‌های کنفرانس آب و هوای COP 28 بود که بیش از 70000 مهمان از 198 کشور، از جمله سران کشورها، وزرا، مقامات شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاهیان و متخصصان رسانه‌ای را به خود جلب کرد. هتل ها همچنین قبل و در طول جشن های سال نو و سال نو رکورد زدند.

طبق داده‌های روزانه، هتل‌های دبی بیشترین میزان اشغال خود را در شب سال نو به ثبت رساندند که به 91.4 درصد رسید، میانگین نرخ اتاق‌ها از 1000 درهم فراتر رفت. 

 

 

خبرگزاری رسمی عراق : تلاش‌ها برای درج جاده قدیمی حج در فهرست میراث جهانی یونسکو

ماجد الوائلی، استاندار نجف اشرف، از تلاش ها برای درج «درب زبیده» یکی از مهم ترین جاده های تاریخی حج در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

وی گفت که دولت محلی در نجف با همکاری با وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی به دنبال فعالسازی وضعیت گردشگری و درج آثار موجود در استان از جمله جاده قدیمی حج معروف به «درب زبیده» در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

درب زبیدی مسیری با زیرساخت های متنوع از جمله چندین چاه و استراحتگاه و کاروانسراست که در دوره عباسی از عراق به مکه کشیده شده است.

 

الخلیج اونلاین: پیش‌بینی رشد اقتصادی 5 درصدی برای امارات در 2024

سازمان امریکایی اعتبارسنجی استاندارد اند پورز (اس اند پی گلوبال) پیش بینی کرد اقتصاد امارات در سال 2024 بیش از پنج درصد رشد داشته باشد.

این نرخ رشد بالاتر از میانگین نرخ رشد اقتصاد جهانی است.

تاتیانا لسکووا، مسئول شرکت های کشورهای شورای همکاری در اس اند پی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی امارات گفت: در حالی که رشد ضعیفی را ادامه می دهد، برآورد ما این است که تولید ناخالص داخلی امارات در سال 2023 بیش از سه درصد و در بخش غیر نفتی حدود شش درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود رشد اقتصادی این کشور در سال 2024 از میانگین نرخ رشد اقتصاد جهانی فراتر رود.

 

 

الوطن عمان: افزایش 229 درصدی برداشت گندم در عمان

برداشت گندم در عمان در فصل زراعی 2023-2022 نسبت به فصل پیش از آن 229 درصد افزایش داشته است. آمار صادره از وزارت منابع آب، کشاورزی و شیلات عمان حاکی از آن است که مجموع سطح زیر کشت گندم در این کشور در فصل زراعی 2023-2022 با 160 درصد افزایش نسبت به فصل پیش از خود به دو هزار و 670 هکتار رسید.

طبق این آمار، تعداد گندمکاران عمان نیز در فصل زراعی جاری 24 درصد افزایش یافته است.

این آمار می افزاید: میزان برداشت گندم در عمان در فصل زراعی 2023-2022 حدود هفت هزار و 119 تن بوده که نسبت به فصل زراعی پیش نزدیک به پنج هزار تن افزایش یافته است.

 

الصباح: کشت ذرت در مزارع صحرایی کربلا

محمد الطیار، مدیر کشاورزی استان کربلا گفت که اداره اش در تبدیل زمین های بایر در صحرای کربلا به مزارعی برای کشت ذرت زرد موفق شده است.

اداره کشاورزی کربلا با تکیه بر شیوه های نوین تولید، زمین های بایر میان کشتزارهای گندم را که رها شده بود، بهره برداری کرده و محصولاتی همچون گوجه فرنگی، خیار و بادمجان که به صورت قطره ای آبیاری می شود، و نیز برای نخستین بار ذرت زرد کشت کرده است.

الطیار خاطرنشان کرد که این طرح با 250 هکتار آغاز شد و اکنون به یک هزار و 250 هکتار رسیده است.

مدیر کشاورزی استان کربلا اعلام کرد که داده ها حاکی از آن است که در هر هکتار چهار تن ذرت برداشت خواهد شد و در فصل جاری پنج هزار تن از این محصول برداشت خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها