|

افزایش تعداد شهدای حمله تروریستی کرمان / یک کودک دیگر شهید شد

تعداد جان‌باختگان و شهدای حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان افزایش یافت.

افزایش تعداد شهدای حمله تروریستی کرمان / یک کودک دیگر شهید شد

به گزارش شبکه شرق، رئیس اورژانس کرمان از شهادت ۲ نفر از مجروحان حادثه ترور خبر داد. «طاها شادکام» هشت ساله و «سعید شهنوازی» ۶۰ ساله صبح امروز «شنبه، 16 دی ماه 1402» به جمع شهدا پیوستند.

محمد صابری،  رئیس اورژانس کرمان اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۰۳ نفر در بیمارستان‌های شهر کرمان بستری هستند.

او گفت: از مجموع ۱۰۳ مجروح، ۶۹ نفر در سایر بخش‌ها بستری هستند.

رئیس اورژانس کرمان افزود: همچنین از ۳۴ نفر بستری در بخش ICU بیمارستان‌های شهر کرمان، ۱۲ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

صابری ادامه داد: ۴۳ نفر از ۱۰۳ نفر بستری شده در بیمارستان‌ها، زن و ۴۳ آنها مرد و ۱۷ نفرشان کودک زیر ۱۵ سال هستند.

رئیس اورژانس کرمان بیان کرد: «طاها شادکام» هشت ساله و «سعید شهنوازی» ۶۰ ساله صبح امروز «شنبه، 16 دی ماه 1402» به جمع شهدا پیوستند.

آمار شهدا به ۹۱ نفر رسید

رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که یکی از مصدومان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان امروز «شنبه، 16 دی ماه 1402» برای مداوا به تهران منتقل می شود.

جعفر میعادفر با بیان اینکه قرار است این مصدوم که یک کودک چهار ساله است، از طریق اورژانس هوایی به تهران منتقل شود، افزود: شمار مصدومان بستری در بخش های ویژه طی دو روز گذشته کاهش یافته و به ۲۵ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه تیم های پزشکی در حال اقدامات درمانی هستند تا هرچه سریعتر مصدومان حادثه بهبود یابند، اظهار داشت: بجز ۳۴ نفر که در آی سی یو بستری هستند، بقیه مصدومان به محض بهبودی و در صورتی که بتوانند بقیه دوران نقاهت خود را در منزل سپری کنند، از بیمارستان مرخص می شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بر این نکته تاکید کرد که برخی از مصدومانی که در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند، وضعیت نامناسبی دارند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، شمار شهدای حادثه تروریستی کرمان با شهادت دو نفر که در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند، به ۹۱ تن رسید.

در پی حادثه تروریستی کرمان شمار جان‌باختگان و مصدومان ۳۶۸ نفر بوده و ۱۰۳ نفر آنها همچنان بستری هستند که ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه است.

طبق آخرین آمار اعلامی تاکنون ۱۱۱ عمل جراحی برای نجات مصدومان صورت گرفته است.

دو شهید امروز، طاهاشادکام ۸ ساله و سعید شهنوازی ۶۰ ساله هستند.

عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی ماه 1402) در سالروز شهادت قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها