|

دادگستری مازندران: حکم اعدام محمد مهدی محمدی فر، صادر شد

رییس کل دادگستری مازندران گفت: محمد مهدی محمدی فر به اتهام افساد فی الارض و محاربه ازطریق ارتکاب جرم احراق و تخریب اموال، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور ، اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی به اعدام محکوم شده است.

دادگستری مازندران: حکم اعدام محمد مهدی محمدی فر، صادر شد

به گزارش شبکه شرق و به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در رابطه با جزئیات پرونده مهدی محمدی فرد گفت: این فرد به اتهام افساد فی الارض و محاربه ازطریق ارتکاب جرم احراق و تخریب اموال به صورت گسترده به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی، ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی گردیده است، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی به اعدام محکوم شده است.

وی تصریح کرد: در راستای تاکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قاطعانه و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان‌زدگی به پرونده‌های اغتشاشات، جلسات رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر در استان آغاز شده و ادامه خواهد داشت .

وی افزود: رای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بنابر این گزارش در روزهای اخیر، رسانه‌های معاند ادعاهایی در رابطه با پرونده مهدی محمدی فرد، یکی از متهمان اغتشاشات در شهرستان نوشهر استان مازندران مطرح کرده‌اند. در این ادعاها مطرح شده متهم از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده، این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد، وی در دادگاه وکیل تعیینی داشته و این ادعا که از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

براساس مستندات موجود در پرونده و گزارش مامورین در صحنه جرم، محمد مهدی محمدی فرد در اغتشاشات روز سی ام شهریور شهرستان نوشهر حضور داشته و اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف کرده و کوکتل مولوتوف را به داخل مقر راهنمایی و رانندگی (میدان آزادی نوشهر) پرتاب کرده که موجب حریق و صدمات جدی به این مکان شده است.

مهدی محمدی فرد همچنین صراحتا نسبت به اقدامات خود و نقش آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده و حادثه را اینگونه شرح داده است: روز ۳۰ شهریور ماه شهر شلوغ بود. تصمیم گرفتیم بنزین خریداری کنیم. به طرف پمپ بنزین رفتیم، ابتدا به یک مغازه سوپری رفتیم، آب معدنی خریدم، آب را از داخل بطری آب معدنی خالی کردیم، سپس داخل کوله گذاشتم. رفتیم داخل شهر با استفاده از بنزین و پارچه ( کوکتل مولوتوف درست کردیم) و مقر راهنمایی و رانندگی را به آتش کشیدیم.

براساس دادنامه صادره، امارات و قرائن موجود در پرونده ، اعترافات خود فرد و گزارش ضابطین حاکی از آن است که متهم در حلقه اول به عنوان لیدر در هدایت و رهبری اغتشاشگران نقش اصلی را داشته است.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها