|

به اتهام «توهین» به یک وکیل دادگستری؛

مدیرمسئول پیشین روزنامه جوان هفته آینده به دادگاه می‌رود

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالله گنجی، مدیر مسئول پیشین روزنامه جوان ۲۱ شهریور برگزار خواهد شد.

مدیرمسئول پیشین روزنامه جوان هفته آینده به دادگاه می‌رود

جلسه رسیدگی به اتهام عبدالله گنجی بابت توهین به امیرسالار داوودی، وکیل دادگستری، موضوع ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ شهریور جاری در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران برگزار می‌شود.

پایگاه خبری «مشرق» شهریور ۱۴۰۰ در گزارشی، اتهاماتی را علیه وکلای حقوق بشری فعال در ایران مطرح کرد. این گزارش در رسانه‌های مختلف همسو با مشرق از جمله روزنامه جوان نیز بازنشر شد. وکلای حقوق بشری یکی پس از دیگری از این رسانه و رسانه‌های منتشر کننده این مطلب، شکایت خود را در دادسرای رسانه ثبت کردند. در گزارش «مشرق» اتهاماتی چون «ارتباط با آمریکا» به وکلای حقوق بشری نسبت داده شده بود که این وکلای دادگستری آن را  تکذیب کردند.

یکی از شکات، امیرسالار داوودی، وکیل دادگستری است. پایگاه خبری مشرق، پیش از گزارش مذکور، این وکیل دادگستری را «معلوم الحال» توصیف کرده بود. داوودی به اتهام توهین از «مشرق» و البته عبدالله گنجی، مدیرمسئول وقت «روزنامه جوان» شکایت کرد. این شکایت در مرحله تحقیقات به شعب 2 و 16 بازپرسی ارسال و در نهایت برای گنجی کیفرخواست صادر شد.

چند ماه پیش از این شعبه ۶ دادگاه مطبوعات  به شکایت امیر رئیسیان از دیگر وکلایی که از «مشرق نیوز» شکایت کرده‌ بود، رسیدگی کرد. مشرق از این وکلای حقوق بشری به عنوان «سرحلقه‌های شبکه پیرزن فنته‌گر» نام برده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها