|

چرا باید توسط متخصص زنان معاینه شویم؟

چرا باید توسط متخصص زنان معاینه شویم؟

معاینه و چکاپ منظم یکی از اقداماتی است که خانم ها می توانند برای پیشگیری و ممانعت از پیشرفت بیماری های مختلف در بدن انجام دهند. چند سالی است که بیماری های زنان و عوارض ناشی از آن در دنیا بیداد می کند؛ که اغلب به دلیل بی توجهی خانم ها به سلامت اندام هایشان است. یکی از کارهایی که پزشکان به تمام خانم ها پیشنهاد می کنند؛ مراجعه منظم به متخصص زنان و زایمان است. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که چرا باید توسط متخصص زنان معاینه شویم؟ در ادامه چند علت تاکید اکثر پزشکان برای مراجعه به دکتر متخصص زنان خوب در شمال تهران شرح داده شده است.

 

درمان مشکلات جسمی و روحی دوران یائسگی

یائسگی یکی از چالش برانگیزترین دورانی است؛ که تمام خانم ها در دوران میانسالی به آن دچار می شوند. یائسگی باعث می شود تا زنان با تغییرات جسمی و روحی زیادی مانند افسردگی، اختلال در خواب، ریزش مو، تغییر خلق و خو، خشکی واژن، پوکی استخوان و... همراه باشند. عدم آگاهی خانم ها در رابطه با این تغییرات هورمونی باعث می شود تا آن ها قادر به کنترل و مدیریت مشکلات و جسمی و روحی خود نباشند. معاینه توسط دکتر متخصص زنان خوب این امکان را به زنان می دهد تا با چالش های این دوران آشنا شوند و راه های مواجهه با این تغییرات هورمونی را بیاموزند.

 

رفع اختلالات جنسی و حفظ سلامت جنسی

دومین دلیل برای اینکه تمام خانم ها باید برای معاینه به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند، رفع اختلالات جنسی و حفظ سلامت اندام های تناسلی است. یکی از بزرگ ترین مشکلات زوجین در زمان برقراری ارتباط جنسی، وجود برخی از اختلالات جنسی زنانه است؛ که اغلب افراد از آن بی اطلاع هستند یا راه حلی برای درمان آن ندارند. احساس درد شدید در زمان برقراری رابطه جنسی، نداشتن تمایل برای شروع رابطه جنسی، ناتوانی در ارگاسم، آتروفی واژن، واژینیسموس، بی اختیاری ادرار و ویروس اچ پی وی، زخم دهانه رحم، بیماری های مقاربتی و...از جمله اختلالات جنسی زنانه هستند؛ که در صورت درمان نشدن باعث سردی روابط جنسی و همچنین به وجود آمدن مشکلات جدی تر مانند سرطان می شوند.

 

جراحی زیبایی ناحیه تناسلی یا لابیاپلاستی

در مواقعی لازم است تا برای جراحی زیبایی ناحیه تناسلی به متخصص زنان مراجعه شود. بهترین دکتر جراح زیبایی زنان در تهران با معاینه دقیق ناحیه تناسلی، بهترین روش جوانسازی و زیباسازی واژن و نواحی اطراف آن را انجام می دهد. متاسفانه افزایش سن باعث می شود تا بسیاری از زنان با احساس نارضایتی از اندام خود و همچنین کاهش اعتماد به نفس همراه باشند. علاوه بر این برخی از خانم رضایت چندانی از شکل ظاهری واژن و اجزای آن ندارند و ترجیح می دهند تا طی یک جراحی لابیاپلاستی، تغییراتی را روی این اندام اعمال کنند. لابیاپلاستی شامل تکنیک های مختلفی چون گوه، اپی تلیالیزاسیون، تریم و...است؛ که جراح زیبایی زنان بعد از معاینه واژن، به کمک یکی از این تکنیک ها به اصلاح فرم آن می پردازد.

images_1698671755_653fac8bd8aa5.jpg

درمان بیماری های شایع زنانه

یکی از دلایلی که خانم ها باید برای معاینه، به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند؛ وجود بیماری های شایعی چون پوکی استخوان، تنبلی تخمدان، عفونت ادرار، چسبندگی رحم، کیست تخمدان، عفونت لگن، فیبروم و... است. این بیماری ها باید با روش های مختلفی مانند معاینه فیزیکی، سونوگرافی و... بررسی شوند؛ تا دکتر متخصص زنان خوب در تهران بتواند یک راه حل درمانی مناسب برای بهبود آن ها پیدا کند. درمان نشدن این بیماری ها می توانند عوارض جبران ناپذیری مانند نازایی و سرطان را به همراه داشته باشد؛ بنابراین؛ توصیه می شود تا برای چکاپ و درمان بیماری های زنانه به دکتر زنان مراجعه شود.

 

اطمینان از سلامت و درمان بیماری های پستان

پستان یا سینه به اندازه اندام های تناسلی برای خانم ها اهمیت دارد. متاسفانه چند سالی است که آمار سرطان سینه در خانم ها بسیار افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که درصد بالایی از زنان به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند. بیماری های پستان ممکن است از نوع خوش خیم یا بدخیم باشند.

چکاپ و معاینه منظم توسط دکتر متخصص زنان خوب در شمال تهران این امکان را به خانم ها می دهد تا از سلامت این اندام اطمینان حاصل کنند؛ یا درمان بیماری را قبل از پیشرفت آن انجام دهند. علاوه بر سرطان سینه، فیبروکیستیک، فیبروآدنوما، ماستالژی، ماستیت، متقارن نبودن پستان ها و... از بیماری هایی هستند که زنان می توانند برای معاینه و درمان آن به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنند.

 

مراجعه به پزشک

در مطلب بالا به بررسی انواع بیماری ها و اختلالاتی که لازم است برای معاینه و درمان آن به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنیم، پرداختیم؛ اما باید به این مسئله توجه شود که اندام های زنانه بسیار حساس هستند و هر گونه خطای پزشکی در معاینه و روند درمان می تواند آسیب های جدی و خطرناکی را برای زنان به همراه داشته باشد؛ بنابراین؛ توصیه می شود تا برای معاینه به متخصصان حاذق در این حوزه مراجعه شود.

دکتر میترا عبدلی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی از پزشکان با سابقه ای است؛ که معاینه و درمان انواع بیماری ها و اختلالات زنانه را به بهترین نحو انجام می دهد. دکتر عبدلی دارای فلوشیپ پزشکی جنسی از بهترین دانشگاه آموزش جنسی دنیا است و می تواند در کنار درمان مشکلات جسمی، به رفع مشکلات روحی و روانی بیمار بپردازد. اگر قصد مراجعه به مطب دکتر میترا عبدلی را دارید؛ می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت برای رزرو نوبت اقدام کنید.

images_1698671699_653fac5340073.jpg

تماس با مطب دکتر میترا عبدلی

آدرس مطب: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از مترو قیطریه (دسترسی راحت از مترو قیطریه)، کوچه سینا، مجتمع پل رومی 1725، طبقه همکف، واحد 4

روزهای کاری: یکشنبه و سه شنبه 10 تا 14 چهارشنبه 10 تا 17

تلفن تماس: 02122691627

موبایل منشی: 09107500966

آدرس سایت: https://drmitraabdoli.com

آدرس پیج اینستاگرام: https://instagram.com/dr_mitra_abdoli

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها