|

کشورهای خارجی مناسب برای تحصیل کدامند؟

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور، یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌های زندگی است؛ زیرا می‌تواند مسیر آینده شما را برای همیشه تغییر دهد.

 

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور، یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌های زندگی است؛ زیرا می‌تواند مسیر آینده شما را برای همیشه تغییر دهد. ترک کشور خود و تحصیل کردن در یک کشور خارجی، ترسناک به نظر می‌رسد؛ اما مزایای این کار بسیار زیاد است. شما با فرهنگ‌های جدید آشنا می‌شوید، دوستانی در سراسر جهان پیدا می‌کنید، روش مدیریت کردن یک ارز متفاوت را یاد می‌گیرید، به یک زبان جدید مسلط می‌شوید، با غذا‌های خوشمزه دیگر کشور‌ها آشنا می‌شوید، می‌توانید شب‌ها در ساحل یا جاهای دیگر جشن بگیرید.

البته تحصیل در خارج از کشور، مزایای حرفه‌ای نیز به همراه دارد. تحصیل در خارج از کشور یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقا رزومه حرفه‌ای است. تحصیل و یادگیری مهارت‌های اجتماعی در یک کشور خارجی، می‌تواند رزومه حرفه‌ای شما را درخشان‌تر کند. در این صورت ممکن است فرصت‌های شغلی منحصر به فردی در انتظار شما باشد. شما ممکن است در کشوری که تحصیل کرده‌اید، یک شغل مناسب پیدا کنید و تصمیم بگیرید که در همان کشور بمانید.

بهترین‌ کشور‌های جهان برای مهاجرت تحصیلی

رتبه بندی کشور‌های مناسب برای تحصیل، بر اساس شاخص‌های آماری زیر انجام شده‌است:

  • بالا بودن سطح آموزش
  • دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب در آینده
  • توسعه فردی
  • فرهنگ و سبک زندگی
  • ایجاد فرصت‌های مناسب برای دوستی
  • یادگیری زبان
  • ماجراجویی

در ادامه به چند کشور مناسب برای تحصیل پرداخته می‌شود:

انگلستان

انگلستان دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی زیادی دارد که از دانشجویان بین‌المللی با آغوش باز استقبال می‌کنند. شما می‌توانید در دانشگاه کمبریج یا آکسفورد الهیات بخوانید یا اینکه در  UCL معماری بخوانید یا حتی در دانشگاه ادینبرو ریاضیات بخوانید. همچنین شما می‌توانید از دیدنی‌های مشهور لندن، مثل کاخ باکینگهام و بیگ بن دیدن کنید و نیز به دیدن شهر‌های معروفی مثل، باث، کانتربری یا سالیزبری بروید. شما می‌توانید بعد از ظهر از چای و کیک لذت ببرید یا اینکه با دوستان خود در کافه جمع شوید. شما می‌توانید برای لذت بردن از موسیقی زنده به منچستر یا بریستول بروید یا اینکه تعطیلات آخر هفته را در ادینبورگ بگذرانید. در صورت تحصیل در انگلستان، شما با فرهنگ پویا و پر جنب و جوشی مواجه خواهید شد. هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟ در مقایسه با کشور‌های دیگر، تحصیل در انگلستان زیاد مقرون به صرفه نیست.

ایالات متحده آمریکا

در صورت تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، زندگی رویایی آمریکایی را تجربه خواهید کرد. دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه ییل تنها تعدادی از دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان آمریکایی و دانشجویان بین‌المللی، آرزو تحصیل در آن‌ها را دارند. چه عاملی کشور آمریکا را به یک کشور جذاب و مناسب برای تحصیل تبدیل کرده است؟ کشور آمریکا، فرهنگ‌ها، پیشینه‌ها، اعتقادات، انواع ورزش‌ها و انواع هنر‌های مختلف را در خود جای داده و برای تمام افراد آزادی و حق انتخاب قائل است. تمام افراد می‌توانند در آمریکا به سبک مورد علاقه خود زندگی کنند.

کانادا

 

کشور کانادا به دلیل سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی در دنیا مشهور است. کشور کانادا دارای کوه‌ها، دشت‌ها، سواحل، بیابان‌ها و پارک‌های ملی زیبا و متنوعی است و دانشجویان عاشق تحصیل در کشور کانادا هستند زیرا علاوه بر تحصیل در رشته های مختلف مانند تحصیل در رشته‌های مهندسی، رشته‌های علوم پایه و همچنین تحصیل در رشته‌های پزشکی در کانادا با فرهنگ غنی این  کشور نیز آشنا میشوید و اوقات فراغت خود را در مکان های دیدنی و بی نظیر کانادا سپری می نمایند. شما می‌توانید در فصل زمستان به کوه های پارک ملی بانف بروید؛ در طول ماه‌های تابستان به دریاچه زمرد در پارک ملی یوهو بروید و از هر وجب از این کشور زیبا را لذت ببرید. کانادا برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که به دنبال دریافت اقامت کانادا بعد از تحصیل هستند، نیز کشور مناسبی است. هزینه‌های تحصیل و شهریه‌ها در کانادا مانند سایر کشور‌های انگلیسی زبان است؛ اما هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه تر است. 

آلمان

کشور آلمان به دلیل داشتن انواع دانشگاه‌های عالی مانند دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه فرای برلین و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دیگر، به یک گزینه عالی برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. ادبیات بی‌نظیر، هنر نوآورانه و رستوران‌های این کشور تنها بخشی از جذابیت‌های کشور آلمان هستند. شما می‌توانید از بناهای تاریخی نمادین مانند دروازه براندنبورگ یا یادبود دیوار برلین در شهر برلین دیدن کنید؛ برای گشت و گذار در طبیعت با دوستان به جنگل سیاه بروید؛ یا به دیدن هایدلبرگ، قدیمی ترین شهر دانشگاهی این کشور، بروید؛ و نیز از موزه‌های قدیمی شهر دیدن کنید. هزینه‌های زندگی در کشور آلمان تقریبا مشابه سایر کشور‌های اروپایی است. شهریه دانشگاه‌ها در کشور آلمان حتی برای دانشجویان بین‌المللی، تقریبا رایگان است.

استرالیا

کشور استرالیا یکی از معتبرترین کشور‌های دنیا برای تحصیل است. سبک زندگی در استرالیا به گونه‌ای است که برای دانشجویانی که به فعالیت‌های دانشگاهی و تعاملات اجتماعی علاقه دارند؛ بسیار مناسب است. برای تحصیل در استرالیا باید بتوانید براساس علایق مطالعاتی خود، دانشگاه‌های را اولویت بندی کنید. شما می‌توانید در دانشگاه‌هایی مثل، دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه کوئینزلند در بریزبن، دانشگاه استرالیای غربی، یا دیگر موسسات آموزشی پرکار، تحصیل کنید. شما می‌توانید به سواحل شرقی استرالیا بروید یا در شهر سیدنی گشت و گذار کنید.

سنگاپور

کشور سنگاپور دارای مجموعه‌ای از دانشگاه‌های برتر مانند دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه فناوری نانیانگ، دانشگاه مدیریت سنگاپور و غیره است. این کشور برای دانشجویانی که به دنبال آشنایی با فرهنگ‌های متنوع هستند، بسیار مناسب است. در این کشور قوانین سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از جرم و جنایت وجود دارد، در نتیجه سنگاپور به یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان تبدیل شده است. همچنین این کشور دارای سازمان تمیزکننده با حدود ۵۵۰۰۰ کارمند است و این امر باعث شده که کشور سنگاپور یکی از تمیز‌ترین کشور‌ها باشد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور دارای فودکورت‌های فوق‌العاده برای دانشجویان هستند؛ همچنین شما می‌توانید از غذا‌های خوشمزه محلی مانند ماهی کبابی و سوپ رشته هم در مرکز هاوکر لذت ببرید.

منبع: مقالات سایت موسسه اپلای استار

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها