|

جوان‌سازی صورت هم‌زمان با میلی‌فت و نانوفت

میلی‌فت‌ها چربی‌های سایز بیش از 2.4 میلی‌متر هستند که برای حجم‌دهی قسمت‌های مختلف صورت به صورت عمقی به کار می‌روند.

جوان‌سازی صورت هم‌زمان با میلی‌فت و نانوفت

دکتر احسان حامی‌فرد

مقاله پذیرفته شده در کنگره جهانی زیبایی ایمکس پاریس

وقتی سلول‌های چربی از فیلترهایی رد می‌شوند، در حقیقت این سلول‌ها باز شده و مواد داخل آنها به بیرون پخش می‌شود و ماده‌ای که باقی می‌ماند، غلظت بسیار بالایی از سلول‌های بنیادی را دارد. سلول‌های بنیادی، سلول‌هایی هستند که هیچ‌گونه تمایزی پیدا نکردند و می‌توانند با سلول‌های دیگر تماس بگیرند و به قسمت‌های مختلفی تقسیم شوند و در حقیقت می‌توانند هم سلول‌های بنیادی دیگری بسازند و هم قسمت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کنند و بافت‌های آسیب‌دیده را بهبود بخشند.

میلی‌فت‌ها چربی‌های سایز بیش از 2.4 میلی‌متر هستند که برای حجم‌دهی قسمت‌های مختلف صورت به صورت عمقی به کار می‌روند.

روش انجام به این صورت است که فرایند با دست انجام می‌شود. در ابتدا منطقه‌ای را که قصد داریم چربی بکشیم، محلول بی‌حسی می‌زنیم. این منطقه را از قبل مشخص می‌کنیم. بعد از محلول بی‌حسی، 20 تا 30 دقیقه صبر می‌کنیم سپس با کانولای مخصوصی چربی را می‌کشیم. یک تایم استراحت (10 تا 15 دقیقه) می‌دهیم تا چربی از محلول تاموسنت (محلول بی‌حسی) جدا شود که در‌نهایت بخشی از این چربی خالص را از طریق کانکترها‌ (Conectors) یا متصل‌شونده‌ها‌ و فیلتر‌های مخصوص به نانوفت تبدیل می‌کنیم و بخش دیگر را به‌صورت میلی‌فت برای فرایند تزریق و حجم‌دهی نواحی مختلف صورت استفاده می‌کنیم.

در ابتدا ما کیس را معاینه و مشخص می‌کنیم چه قسمت‌هایی از صورت نیاز به حجم‌دهی و چه قسمت‌هایی از صورت نیاز به جوان‌سازی دارد.

چربی‌ای که داریم در دو نوع میلی‌فت برای حجم‌دهی و نانوفت برای جوان‌سازی است، هم‌زمان تزریق می‌کنیم. حدود هشت سال است که این روش (استفاده هم‌زمان از نانوفت و میلی‌فت) را روی حدود 500 کیس اجرا کرده‌ و نتایج بسیار شگفت‌انگیزی گرفته‌ایم.

این روش می‌تواند جایگزین روش‌هایی دیگری بشود که هم‌زمان روی جوان‌سازی و حجم‌دهی کار می‌کنند و تهاجمی هستند. این تکنیک، کم‌هزینه‌تر است، کمتر تهاجمی‌ است و نتایج بهتری دارد.

نتیجه نهایی در این تکنیک بعد از 30 تا 45 روز هویدا می‌شود و در نتیجه آن، یک جوان‌سازی بسیار خوب و پایدار روی صورت 

خواهیم داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها