|

بازی والدین با فرزند (15 ایده جالب)

در حالی که کودکان برای بازی به تنهایی و با کودکان دیگر بدون مداخله بزرگسالان به زمان نیاز دارند، تحقیقات نشان می دهد که زمان بازی با والدین نیز مهم است. بچه ها هوس وقت گذاشتن با والدین را دارند. به آنها احساس خاص بودن می دهد.

بازی والدین با فرزند (15 ایده جالب)

در حالی که کودکان برای بازی به تنهایی و با کودکان دیگر بدون مداخله بزرگسالان به زمان نیاز دارند، تحقیقات نشان می دهد که زمان بازی با والدین نیز مهم است. بچه ها هوس وقت گذاشتن با والدین را دارند. به آنها احساس خاص بودن می دهد.

 

والدین تشویق می شوند زمانی را برای بازی کردن با فرزندان خود به طور منظم پیدا کنند. این باید شامل یک به یک با هر کودک و زمان گروهی با همه بزرگسالان و بچه های خانه باشد. اگر یک والدین مجرد هستید یا تک فرزند دارید، گهگاه از خانواده یا دوستان خود برای بازی دعوت کنید. در بازی وانمودی، به کودک اجازه دهید موضوع را توسعه دهد. وارد دنیای آنها شوید بذار باهاش ​​برن سوال بپرس. بازی در کنار. در کنار آنها احمق باشید و لذت ببرید.

به گفته متخصص تغذیه از یادگیری های کاربردی برای کودکان استبا کمک بازی زبان را به او یاد دهید.

از تحریک بیش از حد خودداری کنید. بدانید چه زمانی زمان توقف فرا رسیده است. همچنین، در صورت لزوم، والدین می‌توانند از عروسک‌های عروسکی یا عروسک‌های عروسکی برای نمایش موقعیت‌های واقعی زندگی استفاده کنند که می‌تواند حل مسئله یا مهارت‌های اجتماعی را آموزش دهد. اجازه دهید عروسک راه اشتباهی را برای مدیریت یک موقعیت نشان دهد. سپس، همراه با نظرات کودک، راه بهتری را ارائه دهید. پس از آن، اجازه دهید کودک همین کار را انجام دهد.

امکانات بیشتر:

  • در فضای باز بازی کنید. پرتاب توپ. بچه ها را روی تاب فشار دهید. کیک های گلی درست کنید. به پیاده روی در اطراف محله بروید. در حیاط خلوت خود در طبیعت قدم بزنید.

  • بازی - بازی با ورق - بازی های رومیزی - بازی های بچه های احمقانه و حواس پرت. به آنها کمک کنید تا یاد بگیرند که به نوبت، چگونه برنده شوند و چگونه ببازند. آنها را تحسین کنید. آنها را تشویق کنید. با آنها بخند

  • با هم در یک پروژه صنایع دستی شرکت کنید. به صورت خانوادگی یک پازل بسازید. کوکی ها را بپزید. نقاشی بکش.

  • با هم موسیقی گوش کنید. همراه آواز بخوان سازهای ریتم را همراه با موسیقی بنوازید. گیتار یا کیبورد را بیرون بیاورید و موسیقی بسازید.

  • با هم کتاب بخوانید. سوال بپرس. از آنها بخواهید داستان را تغییر دهند یا داستان جدیدی بسازند.

  • با هم فیلم تماشا کنید. دریابید که آنها چه چیزی را دوست داشتند - چه احساسی داشتند. علایق کودک را کشف کنید. در مورد هر محتوای آزاردهنده اعم از گفتار یا عمل نظر دهید و در مورد آن بحث کنید.

  • بازی های کودکانه مانند: دنبال رهبر - حدس بزنید من چیست؟ - قایم باشک

به نقل از بهترین روانپزشک تهران وقتی بچه‌ها نیازشان را نشان می‌دهند یا درخواست می‌کنند، به آنها کمک کنید. از آن به عنوان زمانی برای آموزش استفاده کنید:

  • صبر

  • حل مشکل

  • مهارتهای اجتماعی

  • خلاقیت

بازی با بچه ها باعث ایجاد پیوندی می شود که برای همیشه ماندگار خواهد بود. به کودک این امکان را می دهد که بداند او را دوست دارند و از او قدردانی می کنند. در را برای به اشتراک گذاشتن مشکلات و نگرانی ها در صورت نیاز باز می کند. این به والدین کمک می کند تا منحصر به فرد بودن هر کودک را بشناسند. همچنین برای والدینی که بیش از حد کار می کنند، استرس را کاهش می دهد.

فعالیت های خانوادگی برای کل خانواده عالی است. آنها به ایجاد پیوندهای خانوادگی قوی کمک می کنند که می تواند مادام العمر باشد. می توان گفت خانواده ای که با هم بازی می کنند با هم می مانند. آنها همچنین بیشتر همکاری می کنند، حمایت می کنند و ارتباطات بازتری دارند. این ویژگی‌ها با افزایش عزت نفس، مهارت‌های اجتماعی و حس ارتباط که به بچه‌ها و نوجوانان کمک می‌کند در هنگام مواجهه با مشکلات و وسوسه‌ها، قضاوت خوبی داشته باشند، سود زیادی به بار می‌آورند.

شب بازی خانوادگی:

در اینجا یک سنت عالی وجود دارد که شروع آن آسان است. یک شب را انتخاب کنید و آن را شب بازی خانوادگی بسازید. به تدریج بازی هایی را اضافه کنید که می توانند برای کل خانواده سرگرم کننده باشند. به نوبت بازی را برای بازی انتخاب کنید. مطمئن شوید که بازی ها برای جوان ترین بازیکن مناسب هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها