|

انفجار مهیب در گرمسار

آخرین اخبار و جزئیات درباره انفجار در گرمسار و تعداد مصدومان و جان‌باختگان این حادثه اعلام شد.

انفجار مهیب در گرمسار

به گزارش شبکه شرق، فرماندار گرمسار از انفجار یک منزل مسکونی در این شهر خبر داد.

صبح امروز (۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳)، در جریان انفجار در یک ساختمان مسکونی، تعدادی از شهروندان گرمساری دچار حادثه شدند.

صبح امروز (دوشنبه، ۲۰ فروردین) صدای مهیبی در یکی از مناطق شهر گرمسار، در غرب استان سمنان شنیده و باعث لرزش خانه‌های منطقه شد. این انفجار در یک واحد مسکونی چهار طبقه بوده است. به گفته فرماندار گرمسار، علت وقوع این حادثه در حال بررسی است و همه ساکنان این مجتمع تخلیه شده و در جای مناسبی اسکان داده شده‌اند.

کارن یحیایی، مدیر اجرایی حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان امروز (۲۰ فروردین ماه)، از وخیم بودن حال دو نفر از مصدومان حادثه انفجار خانه مسکونی چهار طبقه در گرمسار خبر داد.

او گفت: «وضعیت دو مصدوم این حادثه وخیم است؛ یکی از آنها به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) متصل است و از تنفس مصنوعی استفاده می‌کند. انفجار یک واحد مسکونی چهار طبقه در شهرستان گرمسار، در مجموع، ۱۴ مصدوم داشته که حال دو نفر وخیم است و ۱۲ مصدوم دیگر وضعیت خوبی دارند.»

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: «مصدومیت یک نفر از ۱۴ مصدوم این حادثه، از نوع تنش عصبی بود که مرخص شد و اکنون ۱۳ نفر بستری هستند.»

او گفت: «هیچ کودکی در این حادثه مصدوم نشد و هیچ‌یک از ساکنان خانه به‌دلیل شدت انفجار به بیرون پرتاب نشده‌اند. مصدومان این انفجار که حوالی میدان مادر گرمسار رخ داد، شامل چهار مرد و ۹ زن است.»

مدیر اجرایی حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: «مداوای مصدومان در بیمارستان معتمدی گرمسار در حال انجام است؛ اما یکی از مصدومان به‌دلیل وخامت حال به بیمارستانی مجهزتر اعزام خواهد شد.»

توضیحات فرماندار درباره انفجار در گرمسار

رضا خانی، فرماندار گرمسار تعداد مصدومان حادثه انفجار در یک خانه مسکونی در این شهر را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: «اوضاع در حال حاضر، تحت کنترل است و نیرو‌های انتظامی در محل حضور دارند و آرامش برقرار است.»

رضا خانی اظهار کرد: «حال یکی از مصدومان به‌دلیل شدت سوختگی وخیم است و حال ۱۱ مصدوم دیگر این حادثه خوب است.»

فرماندار گرمسار از انتقال همه مصدومان به بیمارستان خبر داد و بیان کرد: «نیرو‌های امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس با حضور بهنگام، مصدومان را به سرعت منتقل و به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند.»

فرماندار گرمسار یادآوری کرد: «صبح امروز (۲۰ فروردین ماه)، در جریان انفجار در یک ساختمان مسکونی، تعدادی از شهروندان گرمساری دچار حادثه شدند.»

او در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اسکان حادثه‌دیدگان، به تخریب زیاد این مجتمع مسکونی چهار طبقه اشاره و اظهار کرد: «همه واحد‌های این مجتمع مسکونی تخلیه شده‌اند و محلی برای اسکان موقت افراد آماده شده است. تخلیه این مجتمع با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از تخریب مجتمع انجام شده است.»

خانی با تقدیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان، گفت: «از لحظه ابتدایی حادثه، همه دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز، آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس و...، در محل حضور یافتند و به حادثه‌دیدگان خدمات‌رسانی کردند.»

فرماندار گرمسار که اکنون در محل حادثه حضور دارد، گفت: «اوضاع در حال حاضر، تحت کنترل است و نیرو‌های انتظامی در محل حضور دارند و آرامش برقرار است.»

او در پاسخ به پرسشی درباره علت این حادثه، اظهار کرد: «علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها