|

آنچه باید از اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار بدانید

کنگره‌ای در سایه

از روز شنبه تصاویر"نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار" آرام آرام فضای مجازی را پر کرد و با انتشار فیلم‌های بی‌حجابِ مهمانان کنگره در تهران، اظهارونظرهای تندوتیز مخالفان و موافقان به اوج خود رسید.

کنگره‌ای در سایه

برندگان ناشناس

در جریان کنگره از 7 زن تاثیرگذار تقدیر شد، اما اسامی کامل برگزار شدگان و علت انتخاب، منتشر نشده است. روابط عمومی معاونت زنان هم در تماس خبرنگار شرق، اسامی کامل را در اختیار ما قرار نداد.

اسامی برندگان در خبرگزاری دولت عبارتند از:

• خانم لی محقق برجسته‌ حوزه شیمی و استاد دانشگاه کشور تایلند

• سوده غفوری فرد دکترای ژنتیک پزشکی از ایران 

• خانم الینا از بانوان برجسته روسیه نفر 

• زهرا امام جمعه از دانشمندان ایرانی 

• خانم مریا بتریز یونس بانوی تاثیر گذار آرژانتین 

• مژگان زندی دارای مقالات مختلف حوزه شیمی و پلیمر 

• پن‌آبه شیامی از چین 

حاشیه‌ها

همزمان با شروع کنگره، مایا صباغ که بر اساس اکانت توییترش، اهل لبنان است و یکی از مهمانان کنگره بود، ویدئو هایی بدون حجاب از خود در فضای مجازی منتشر کرد. این ویدئو ها در کنار آمارهای ناشفاف از هزینه پذیرایی و دعوت 300 نفر در هتل پارسیان، افکار عمومی را برانگیخت. 

غایبان 

گفته می شود، 70 نفر از مقامات زن کشور های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به ایران دعوت شدند. اما در تصاویر خبری از زنان ایرانی عرصه سیاست، از جمله نمایندگان مجلس، نیست. 

ابهامات و تناقضات تمام نشدنی 

ابهامات و تنقاضات این کنگره تمام شدنی نیست. برای مثال بر اساس گزارش خبرگزاری پرس‌تی‌وی شخصیت های فرهنگی، سیاسی و ... از 28 کشور در کنگره حضور داشتند. اما انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان، 1 بهمن در حساب توییتر خود نوشت: «به لطف خدا کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار با شرکت بانوانی از ۵ قاره و ۹۶ کشور تشکیل گردید.»

اولین ها// آیا ایران بانوی اول دارد؟

این کنگره شما را به فکر وا می دارد و سوالات زیادی از انچه امروز در دولت رخ می دهد برای شما، ایجاد می‌شود. این کنگره توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده است، اما در خبرگزاری پرس تی وی نوشته شده:"این کنگره، با ابتکار"بانوی اول ایران" جمیله علم الهدا برگزار شده است. سوالی که برای هر مخاطبی ایجاد می شود این است، که آیا بانوی اول در کشور بعد از انقلاب مسبوق به سابقه است ؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها