|

هزینه گواهینامه رانندگی در دی ماه 1401 !

در این مقاله به بررسی هزینه و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی و همینطور تمرین هایی برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی با سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی می پردازیم . پس در صورتی که قصد ثبت نام در آموزشگاه رانندگی برای گرفتن گواهینامه رانندگی را دارید اما شرایط و هزینه های آن را نمی دانید این مقاله برای شما بسیار مفید است پس با ما همراه باشید ... !

 

 

 

در این مقاله به بررسی هزینه و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی و همینطور تمرین هایی برای قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی با سوالات آیین نامه رانندگی تمرینی می پردازیم . پس در صورتی که قصد ثبت نام در آموزشگاه رانندگی برای گرفتن گواهینامه رانندگی را دارید اما شرایط و هزینه های آن را نمی دانید این مقاله برای شما بسیار مفید است پس با ما همراه باشید ... !

هزینه و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی !

در این بخش به بررسی شرایط ثبت نام در آموزشگاه رانندگی می پردازیم پس برای شروع شما باید شرایط زیر را در ابتدا داشته باشید :

  1. 18 سال تمام
  2. 8 قطعه عکس 4 * 3
  3. مراجعه به چشم پزشک
  4. مراجعه به پزشک مورد تایید
  5. آزمایش خون
  6. خرید کتاب آیین نامه رانندگی از آموزشگاه رانندگی
  7. پرداخت هزینه گواهینامه رانندگی
  8. امتحان آیین نامه رانندگی
  9. امتحان عملی

حالا به شرح موارد بالا می پردازیم . در ابتدا شما باید حتما دارای 18 سال سن باشید و این یعنی در صورتی که 1 روز از 18 سالگیتان گذشته است می توانید در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کنید مورد دوم داشتن 8 قطعه عکس جدید است . در این مورد دقت بفرمایید شما نباید عکس قدیمی به آموزشگاه ارائه دهید و عکس شما باید جدید باشد .

مراجعه به چشم پزشکی که از آموزشگاه تاییدیه داشته باشد که در این مرحله شما باید توسط پزشک مورد تایید قرار گرفته شوید که در این حالت یا باید حتما از عینک استفاده کنید و عکس خود را با عینک به آموزشگاه بدهید و یا باید بدون عینک به روند ادامه دهید . سپس باید برای معاینه روانی و سلامت بدنی و قد خود به پزشک دیگر که مورد تایید آموزشگاه رانندگی هست مراجعه بفرمایید و سپس باید به آزمایشگاه خون رفته و آزمایش دهید در این صورت است که گروه خونی شما مشخص شده و در گواهینامه رانندگی شما درج می شود زیرا در صورت داشتن تصادفات شدید پزشک بداند گروه خونی شما چیست .

خرید کتاب آیین نامه رانندگی که باید در آموزشگاه صورت بگیرد و این کتاب برای کلاس های تئوری شما می باشد که همیشه باید همراه خود داشته باشید و سپس هزینه گواهینامه رانندگی را می پردازید که هزینه گواهینامه رانندگی را در بند پایین تر برای شما بررسی می کنیم ...

پرداخت هزینه گواهینامه !

در سال 1391 هزینه گواهینامه رانندگی چیزی در حدود 250 هزار تومان بود و این هزینه در سال 1401 به 2.500.000 تومان رسیده است و این یعنی در طی 10 سال هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی 10 برابر شده است البته به دلیل تورم و هزنیه های قطعات خودرو و بالا رفتن حقوق کارمندان و هزینه سوخت و ... این هزینه منصفانه است .

پس در صورتی که می خواهید در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کنید باید هزینه های گفته شده را بپردازید این هزینه های شامل :

  • هزینه کلاس تئوری
  • هزینه کلاس عملی با مربی
  • هزینه آزمون آیین نامه
  • هزینه آزمون عملی رانندگی
  • هزینه خرید کتاب آیین نامه
  • هزینه مراکز دولتی
  • هزینه پست
  • و ...

می شود و شما باید این هزینه ها را بپردازید .

آزمون آیین نامه رانندگی تئوری چیست ؟

در این آزمون شما باید کلاس های تئوری را گذرانده باشید و قوانین رانندگی را به خوبی یاد گرفته باشید در این حالت یک افسر رانندگی برای شما در کلاس تمامی قوانین رانندگی را شرح می دهد و این قوانین شامل نکات تابلو ها و راه ها و ... می شود البته شما دو مورد دیگر را هم می آموزید و آن دو مورد فنی و سلامت بدنی هم هست که به بررسی موتور و اجزا آن و به بررسی مراحل احیا فرد آسیب دیده و غیره می پردازیم .

شما باید در تمامی این کلاس ها حضور داشته باشید که شامل 16 ساعت می باشد و در صورتی که یک کلاس را از دست بدهید باید مجددا هزینه کلاس های تئوری را بپردازید و از ابتدا شروع کنید البته در آموزشگاه ها معمولا تا 2 جلسه را هم به شما اجازه می دهند .

خب اما بعد از اینکه کلاس های تئوری را گذراندید باید برای تست آزمون آیین نامه خود را آماده کنید در این صورت است که شما 30 سوال را در 20 دقیقه باید پاسخ دهید و در صورتی که کمتر از 4 غلط در پاسخنامه شما باشد شما قبول می شوید و وارد مرحله بعد می شوید در غیر این صورت هزینه ای برای آزمون هفته بعد باید بپردازید و این یعنی شما زمان خود را رسما به هدر می دهید . البته راهکاری برای شما داریم . شما می توانید بعد از خواندن کتاب آیین نامه رانندگی از هزاران تست در سایت گواهیران استفاده کنید که در این صورت می توانید با تمرین این تست ها قبولی خود را تضمین کنید .

در این حالت زمان شما به هدر نرفته و قوانین آیین نامه رانندگی را هم به خوبی می آموزید پس تمرین سوالات آیین نامه رانندگی را جدی بگیرید .

آزمون عملی رانندگی چیست ؟

در این آزمون شما باید با مربی خود در آموزشگاه رانندگی به خوبی تمرین کرده باشید در این حالت است که شما می توانید بعد از 10 جلسه به سخت ترین آزمون رانندگی برسید شما در صورتی که در این آزمون قبول شوید بدون شک موفقیت بزرگی را به دست آورده اید زیرا بسیاری از داوطلبان در این آزمون مردود می شوند و نه یکبار بلکه بارها و بارها. پس به شما توصیه می کنم قبل از ورود به این آزمون به خوبی با مربی آموزشگاه رانندگی تمرین کنید .

در صورتی که شما قبول شوید گواهینامه رانندگی برای شما 30 روز بعد ارسال می شود و شما می توانید با خیال راحت رانندگی کنید و یا خودروتان را بیمه مورد تایید کنید و نگران بسیاری از موارد راهنمایی و رانندگی نباشید .

دوستان توصیه می کنم بدون داشتن گواهینامه رانندگی نکنید زیرا بسیاری از افراد که این کار را کردند پشیمان شده و امروز بارها به اشتباه خود اقرار می کنند .

در صورتی که می خواهید از قوانین گواهینامه رانندگی در ایران و جهان مطلع شوید می توانید به وبسایت قوانین رانندگی گواهیران مراجعه کنید و اطلاعات خود را در زمینه رانندگی و مکانیک خودرو بالا ببرید .

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها