|

مهمترین معیارها جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

مهمترین معیارها جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی اگرچه شاید خرید شیرآلات سرویس بهداشتی موضوع ساده‌ای به نظر برسد، اما با کمی دقت بیشتر مشخص می‌شود که این موضوع در سلامت و بهداشت خانواده تأثیر دارد

مهمترین معیارها جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

اگرچه شاید خرید شیرآلات سرویس بهداشتی موضوع ساده‌ای به نظر برسد، اما با کمی دقت بیشتر مشخص می‌شود که این موضوع در سلامت و بهداشت خانواده تأثیر قابل توجهی می‌گذارد. در نتیجه پیش از انجام هر اقدامی باید تعدادی معیار و نکته را برای انتخاب و تصمیم‌گیری صحیح در نظر گرفت. به همین دلیل در ادامه این مطلب به بررسی و توضیح 6 معیار مهم جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی پرداخته‌ایم.

6 معیار مهم جهت انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

با وجود اینکه تنوع بسیار بالای موجود در بازار انتخاب صحیح را به کاری دشوار تبدیل کرده است، می‌توان بهترین شیرآلات سرویس بهداشتی را با در نظر گرفتن جوانب مختلف و تشخیص معیارهای مهم تهیه کرد. در مجموع مهمترین و اساسی‌ترین نکات برای این تصمیم‌گیری در 6 معیار شامل طراحی و شکل ظاهری، جنس بدنه، تنظیم آسان دما و فشار، نظافت آسان، ماندگاری و دوام بالا و ارتفاع شیر خلاصه می‌شوند.  

طراحی و شکل ظاهری

در جهان امروزی ظاهر همه وسایل دارای اهمیت بسیاری است و به همین دلیل سازندگان اقلام مختلف سعی در تولید محصولات جذاب‌تری دارند. شیرآلات سرویس بهداشتی یکی از این اقلام است که حتی نسبت به بسیاری از موارد دیگر استفاده بیشتری دارد. در نتیجه طراحی و شکل ظاهری آن موضوع حائز اهمیتی به شمار می‌رود.

با توجه و دقت به شکل ظاهری شیر می‌توان مدلی انتخاب کرد که در طی چندین سال از رنگ و طرح آن رضایت داشت. همچنین امکان ایجاد هماهنگی و همخوانی میان سایر وسایل با شیرآلات وجود خواهد داشت. در نتیجه برای داشتن شیر بهداشتی زیبا باید به کیفیت و ماندگاری آبکاری در کنار رنگ محصول توجه کرد تا حتی با استفاده مکرر همچنان زیبایی خود را حفظ کنند.

جنس بدنه

جنس بدنه مهمترین عامل در ماندگاری و سلامت آب خروجی شیرآلات بهداشتی است. زمانی که مصرف کننده از شیرآلاتی با جنس سرب خشک استفاده می‌کند، امکان در خطر بودن کیفیت آب، پوسیدگی و زنگ‌زدگی سریع شیر و حتی شکستن آن وجود دارد.

شیرآلات سرویس بهداشتی از اجناس مختلفی مثل پلاستیک، آلیاژ برنج، سرب خشک و در شیرآلات سفید از جنس چینی هم ساخته می‌شوند. البته نمی‌توان برای عملکرد مفید و دوام به تمام این اجناس اطمینان کرد. پس با این اوصاف باید برای خرید شیر روشویی و شیر توالت به سراغ بهترین جنس یا همان جنس آلیاژ برنج استاندارد رفت.

تنظیم آسان دما و فشار

 

 

2

یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باعث هدر رفتن آب و دردسر مصرف کنندگان می‌شود مربوط به نوع تنظیم دما و فشار آب است. در واقع زمانی که در محصولاتی مثل شیرآلات کلاسیک زمان زیادی صرف تنظیم دمای دلخواه یا باز و بستن شیر می‌شود، میزان آب زیادی هدر می‌رود.

البته مشکلات تنظیم دلخواه آب در شیرآلات سرویس بهداشتی نوع اهرمی از بین رفته‌اند. حتی در مدل‌هایی که از کارتریج باکیفیت نظیر کارتریج سرامیکی کمپانی SEDAL بهره‌مند هستند، تنظیم دما و فشار آسان‌تر انجام می‌شود.

نظافت آسان

حتی اگر بهترین جنس و نوع آبکاری را برای شیرآلات سرویس بهداشتی انتخاب کنید اما نظافت آن‌ها به سختی انجام شود، بازهم در آخر ظاهر خوبی ایجاد نخواهند کرد. پس در صورت اهمیت به براق و تمیز بودن شیر مدل‌هایی مثل شیرآلات توکار و شیرآلات چشمی می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

در نمونه‌های توکار با قرارگیری قطعات جانبی در داخل دیوار زمان لازم برای نظافت کاهش یافته و می‌توان به آسانی تنها روی شیر و اهرم را تمیز کرد.

ماندگاری و دوام بالا

با توجه به اینکه شیرهای سرویس بهداشتی به دفعات متعددی در طول شبانه روز مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید ساختار مناسبی برای ماندگاری و دوام داشته باشند. البته به طور کلی مسائل زیادی نظیر جنس بدنه، آبکاری و کیفیت قطعات داخلی در میزان ماندگاری شیر تأثیر می‌گذارند.

کیفیت قطعات داخلی نظیر کارتریج باعث می‌شود تا در گذر زمان مشکلاتی مثل چکه کردن آب و هرز شدن اهرم کمتر پیش بیایند. جنس بدنه شیر موجب جلوگیری از ایراداتی مثل پوسیدگی، زنگ زدن و حتی شکستن می‌شود. در نتیجه برای داشتن مدلی با ماندگاری بالا باید به این موارد دقت کرد.

توجه به ارتفاع شیر

علاوه بر اینکه ارتفاع شیر به شستشو و استفاده آسان منجر می‌شود، هر مدل با ارتفاع و اندازه خود همخوانی بهتری با سینک روشویی پیدا می‌کند. برای مثال شیر روشویی پایه بلند برای نصب بر روی کابینت و شیر روشویی پایه کوتاه برای نصب بر روی سینک مناسب‌تر است. همچنین هر یک با همخوانی مناسب با سینک به نحوی باعث ایجاد فضای کافی برای شستن دست‌ها می‌شوند.

نکته پایانی انتخاب شیرآلات سرویس بهداشتی

در نهایت برای اطمینان داشتن از وجود تمامی استانداردها و معیارهای لازم در یک محصول می‌توان به سراغ برندهای معتبر این زمینه رفت. چنین برندهایی درجه کیفی بالا و مرغوب بودن محصولات را در طی سال‌ها فعالیت ثابت کرده‌اند. در نتیجه برای کسانی که به دنبال خرید شیرآلات سرویس بهداشتی درجه یک هستند انتخابی عاقلانه خواهند بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها