|

آموزش تعویض برد انواع یخچال از صفر تا صد| تعمیر برد یخچال در شیراز

برد یخچال از سری قطعات بسیار مهم در این دستگاه می‌باشد که تعمیر و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد و در واقع هر چقدر به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید طول عمر دستگاه شما بیشتر خواهد شد. در ادامه متن لیستی از مطالبی را مشاهده می‌کنید که در طول این مطلب به آن پرداخته‌ایم. این نکات می‌توانند در آشنایی شما با نحوه تعمیر برد یخچال و تعویض آن مفید باشند.

آموزش تعویض برد انواع یخچال از صفر تا صد| تعمیر برد یخچال در شیراز

برندهای تولید کننده یخچال بسیار متفاوت و متنوع هستند و شما می‌توانید یخچال خود را با معیارهایی که در نظر دارید و با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید از برندهای مختلف خریداری نمایید. در همه مدل‌های جدید یخچال‌ها از قطعه‌ای به نام برد الکترونیکی استفاده شده است که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین قطعات در یخچال به حساب می‌آید. شما برای آشنایی با نحوه تعمیر برد یخچال در شیراز لازم است حتماً آموزش‌های کافی و لازم را دیده باشید و هیچ وقت بدون داشتن تخصص کار تعمیر این قطعه را انجام ندهید.

برد یخچال از سری قطعات بسیار مهم در این دستگاه می‌باشد که تعمیر و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد و در واقع هر چقدر به این موضوع دقت بیشتری داشته باشید طول عمر دستگاه شما بیشتر خواهد شد. در ادامه متن لیستی از مطالبی را مشاهده می‌کنید که در طول این مطلب به آن پرداخته‌ایم. این نکات می‌توانند در آشنایی شما با نحوه تعمیر برد یخچال و تعویض آن مفید باشند.

برد یخچال چیست؟

یکی از مهمترین قطعات مورد استفاده درون دستگاه برد الکترونیکی آن می‌باشد که در آن از تعداد زیادی قطعات استفاده شده است. قطعات ریز متعددی مانند خازن‌ها و مقاومت‌ها برد یخچال شما را تشکیل می‌دهند و این قطعه مسئول کنترل بخش‌های اصلی و مهم در یخچال مانند موتور و فن دستگاه می‌باشد. به بیان دیگر می‌توان گفت اگر برد الکترونیکی یخچال شما نتواند کار خود را به درستی انجام دهد تمام عملکردهای یخچال و فریزر دچار اختلال می‌گردد، زیرا تمام این دستورات قبل از اینکه به مرحله انجام برسند به برد الکترونیکی یخچال ارسال شده‌اند.

به جهت اهمیت بالایی که برد الکترونیکی درون دستگاه شما دارد باید برای نحوه تعمیر برد یخچال در اهواز هم می توانید از این لینک به صفحه مقاله مراجعه کنید و آموزش کامل آن را مرحله به مرحله انجام دهید. این قطعه در اغلب مدل‌های یخچال در پشت دستگاه قرار گرفته است اما در برندهای مختلف می‌تواند محل قرارگیری آن متفاوت باشد و به همین جهت نیازمند کمک‌های تخصصی خواهید بود.

تعمیر و تعویض برد الکترونیکی یخچال در محل

از آنجایی که یخچال یکی از وسایل برقی سنگینی به حساب می‌آید که در خانه خود از آن استفاده می‌کنید در زمان خرابی این دستگاه مسلماً جابجایی آن برای شما کار ساده‌ای نخواهد بود. خصوصاً اگر از یخچال‌های دوقلو یا ساید بای ساید استفاده می‌کنید انتقال دستگاه به تعمیرگاه به جهت تعویض و یا تعمیر برد الکترونیکی برای شما دردسرهای بسیاری را به همراه خواهد داشت. حتی مجبور هستید برای جابجایی دستگاه خود هزینه‌های زیادی را برای حمل و نقل بپردازید.

مراکز تخصصی بسیاری هستند که تعمیر یخچال در شیراز را انجام می دهند و این کار را به صورت حضوری و در منزل برای شما انجام می‌دهند. شما باید تنها کافی است با مراجعه به مراکز معتبر و قابل اطمینان درخواست خود را ثبت کرده و یا با تماس با کارشناسان مرکز درخواست حضور در منزل و تعمیر و عیب‌یابی برد الکترونیکی دستگاه خود را داشته باشید.

تعمیر برد یخچال در شیراز

تعمیر برد الکترونیکی یخچال برای شما چه مقدار هزینه به دنبال دارد؟

 لازم است بدانید هزینه تعویض یا تعمیر این قطعه در یخچال شما بر اساس شدت خرابی و میزان خدماتی که دریافت می‌کنید متفاوت خواهد بود. این موضوع به موارد متعددی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به مشکل ایجاد شده در برد الکترونیکی و تعداد قطعاتی که در آن آسیب دیده‌اند اشاره داشت.

مورد دیگری که در هزینه شما تاثیر می‌گذارد مبلغی است که باید بابت خرید و تعویض قطعات جدید بپردازید و همچنین در نظر داشته باشید این قیمت در برندهای مختلف یخچال می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد. حتی در مدل‌های مختلف یک برند مانند یخچال‌های ساید بای ساید یا یخچال‌های دوقلو نیز تفاوت در قیمت قطعات برد الکترونیکی مشاهده می‌شود. برای اینکه مطمئن شوید از شما هزینه بیشتری دریافت نشده و قیمت معقولی را برای تعمیر برد الکترونیکی دستگاه خود می‌پردازید حتماً به مراکز و نمایندگی‌های مجاز مراجعه داشته باشید. 

نحوه تعمیر برد یخچال

همانطور که گفته شد برد الکترونیکی قطعه بسیار مهمی در یخچال شما می‌باشد. هرگز نباید خودتان یا فرد دیگری که تخصص کافی ندارد این قطعه را دستکاری کرده و سعی در تعمیر آن داشته باشد. برد از مهمترین بخش‌های این وسیله برقی ضروری و پرکاربرد در خانه شما است که در مدل‌های جدید مرتباً سیستم طراحی بردهای الکترونیکی پیچیده‌تر می‌شود. به همین جهت داشتن اطلاعات کافی برای تعمیر برد یخچال بسیار اهمیت دارد و شما باید برای آشنایی با نحوه تعمیر برد یخچال در شیراز + تعویض برد انواع یخچال از افرادی کمک بگیرید که آموزش‌های کافی را دیده و در این کار تجربه و مهارت دارند. 

اهمیت برد الکترونیکی تا حدی است که عملکردهای سایر بخش‌های یخچال را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان مثال تا زمانی که برد یخچال شما کار خود را به درستی انجام ندهد بخش‌های مهم دیگری مانند راه‌انداز یخ ساز یا کمپرسور نیز نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. 

تعمیر یخچال در اهواز

روش عیب یابی و تعویض برد الکترونیکی در یخچال

در مرحله اول حتماً به یاد داشته باشید که برق یخچال خود را قطع کنید. پس از آن یخچال را به گونه‌ای حرکت دهید که بتوانید به قسمتی که در آن برد الکترونیکی قرار گرفته است به راحتی دسترسی داشته باشید. در ادامه پوشش روی صفحه برد الکترونیکی یخچال را از جای خود بیرون آورید.

در این مرحله کافی است از یک پیچ گوشتی کمک گرفته و به وسیله آن پیچ‌های پوشش برد الکترونیکی را باز کرده و برد را از جای خود بیرون بیاورید. حالا سیم‌های متصل به آن را با دقت جدا سازید البته بهتر است قبل از این کار یک عکس از نحوه اتصال سیم‌ها بگیرید تا برای وصل کردن مجدد آنها دچار مشکل نشوید. حالا برد الکترونیکی یخچال خود را از جای خود بیرون آورده و سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی زبانه‌های قفل پلاستیکی آن را آزاد سازید. حالا امکان خارج کردن کامل صفحه برد الکترونیکی وجود دارد. پس از تعمیر یا تعویض برد می‌توانید با استفاده از عکسی که گرفته‌اید دوباره سیم‌ها را به برد جدید متصل نمایید. جهت اطلاعات بیشتر به سایت https://ahvazrepair.com مراجعه نمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها