|

جدیدترین شرایط ویزای شینگن

جدیدترین شرایط ویزای شینگن

 

ویزای شینگن به افراد اجازه می‌دهد که بدون نیاز به ویزاهای جداگانه وارد خاک 27 کشور اروپایی شوند. شما با ویزای شینگن می‌توانید در هر کدام از این کشورها به مدت 90 روز اقامت داشته باشید. ویزای شینگن یک پیمان بین‌المللی میان چند کشور اروپایی است بنابراین قوانین و مقررات مربوط به صدور این ویزا توسط آن‌ها تعیین می‌شود.

در سال‌های اخیر به دلیل موج مهاجرت و افزایش تعداد پناهندگان قوانین ویزای شینگن دستخوش تغییراتی شده است. ما در ادامه این مطلب بیش‌تر درباره شرایط ویزای شینگن با شما صحبت خواهیم کرد. اگر قصد دریافت این ویزا را دارید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

افزایش زمان درخواست ویزا

در گذشته متقاضیان دریافت ویزای شینگن فقط می‌توانستند سه ماه قبل از شروع سفرشان برای دریافت این ویزا درخواست بدهند. درحالی‌که با تغییر قوانین و شرایط ویزای شینگن این فرصت زمانی دو برابر شده است و شما شش ماه برای درخواست ویزا فرصت خواهید داشت. این قانون جدید باعث شده است که افراد با خیال راحت‌تری برای دریافت ویزای شینگن برنامه‌ریزی کنند.

افزایش هزینه‌های درخواست ویزا

یکی از تغییرات ناراحت‌کننده، افزایش هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا است. همچنین بر اساس قوانین جدید، کشورهای عضو پیمان شینگن می‌توانند هر سه سال یک‌بار این هزینه‌ها را افزایش دهند. درحال‌حاضر هزینه درخواست ویزای شینگن به مدت سه سال تغییری نخواهد کرد. اگرچه تغییرات نرخ ارز در کشور ما همیشه طوری رقم می‌خورد که افراد مجبور هستند هزینه بیش‌تری را بابت انجام مراحل اخذ ویزای شینگن بپردازند.

بیمه مسافرتی

اجبار خرید بیمه مسافرتی

همه کسانی که قصد دریافت ویزای شینگن را دارند باید بیمه مسافرتی تهیه کنند. البته در گذشته هم خرید بیمه مسافرتی اجباری بود. بااین‌حال برخی از کشورها به‌منظور تسهیل دریافت ویزا تلاش کردند که این قانون را حذف کنند که البته موفق نشدند. بر اساس این قانون همه افرادی که قصد دریافت ویزای شینگن چند بار ورود را دارند باید بیمه مسافرتی معتبر داشته باشند. در فرم‌های جدید درخواست ویزا بخشی اضافه‌شده است مبنی بر اینکه شما شرط مربوط به خرید بیمه مسافرتی معتبر را قبول دارید.

امضای آنلاین فرم ویزای شینگن

کشورهای عضو پیمان شینگن تلاش کرده‌اند که شرایط ویزای شینگن را برای افراد متقاضی آسان‌تر کنند. یکی از قوانینی که به‌تازگی اجرایی شده، امکان امضای آنلاین فرم درخواست ویزا است. البته باید در نظر باشید که این امضا توسط برخی از نهادهای تعیین‌شده بررسی می‌شود. بااین‌حال سازوکار جدید روند درخواست ویزا را برای بسیاری از افراد آسان‌تر کرده است.

امکان انتخاب نماینده در کشور ثالث

همه متقاضیان دریافت ویزای شینگن باید در کشور ثالث حضور داشته باشند. منظور از کشور ثالث هم کشوری است که شهروندان آن برای سفر به کشورهای عضو شینگن نیاز به دریافت ویزا دارند. حالا بر اساس قوانین جدید شما می‌توانید از چند طریق این کار را انجام بدهید. سفارت فعال در کشور ثالث و سفارت یا کنسولگری‌های کشورهای دیگر برای کسانی که در کشورشان سفارت فعالی وجود ندارد از جمله راهکاری پیشنهادشده هستند. علاوه بر این شما از طریق برون‌سپاری درخواست ویزای خود به شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند نیز می‌توانید امور مربوط به ویزای خود را پیگیری کنید.

امکان دریافت ویزای چند بار ورود با اعتبار پنج‌ساله

مسافران خوش‌نام می‌توانند از ویزای چند بار ورود با اعتبار پنج‌ساله استفاده کنند. منظور از مسافران خوش‌نام، افرادی هستند که تمکن مالی آن‌ها اثبات‌شده است و بارها به کشورهای اروپایی سفر کرده‌اند. این افراد سابقه خوبی در کشورهای اروپایی دارند. برای مثال همیشه قبل از انقضای ویزایشان کشورهای اروپایی را ترک کرده‌اند.

متقاضیان ویزا

ویزای چند بار ورود به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که بتوانند با خیال راحت‌تر و دردسر کم‌تری به کشورهای اروپایی سفر کنند. همچنین این شرایط مربوط به سفرهایی با اهداف خاص مانند شرکت در مسابقه‌های ورزشی نیست؛ بنابراین هر فردی که شرایط دریافت ویزای مولتیپل شینگن را داشته باشند می‌تواند برای دریافت آن تقاضا بدهد.

آیا شرایط جدید به نفع متقاضیان ویزای شینگن است؟

ویزای شینگن یک امتیاز طلایی برای کسانی است که همیشه در حال سفر به کشورهای اروپایی هستند. این افراد با دریافت ویزا می‌تواند آزادانه به کشورهای عضو این پیمان سفر کنند؛ بنابراین هر قانونی که بتواند شرایط اخذ این ویزا را تسهیل کند به نفع آن‌ها خواهد بود. برخی از شرایط ویزای شینگن که به‌تازگی اعلام‌شده به نفع این افراد است.

برای مثال افزایش زمان درخواست ویزا می‌تواند برای بسیاری از افراد گره‌گشا باشد. البته اعمال برخی از قوانین نیز برای رفع چالش‌هایی است که در بین کشورهای عضو پیمان شینگن قرار دارد. برای مثال امکان امضای الکترونیکی و افزایش هزینه‌های درخواست ویزا از جمله قوانین جدیدی محسوب می‌شوند که در راستای منافع این کشورها هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها