|

ترکیب کود هیومیک اسید با کود سه بیست [+نکاتی که حتما باید رعایت شود]

ترکیب کود هیومیک اسید با کود سه بیست [+نکاتی که حتما باید رعایت شود]

در این مقاله به نقل از کشاورزباشی با مهندس مجید اقبالی کارشناس گیاه پزشک در مورد ترکیب هیومیک اسید با کود سه بیست صحبت شده، در ادامه به نقش کود هیومیک اسید و کود 20 20 20 در تغذیه گیاه، میزان مصرف و نحوه ترکیب این دو کود بیشتر آشنا خواهید شد. این مقاله به معرفی کود سه بیست کشاورزباشی و کود هیومیک اسید کشاورزباشی نیز پرداخته که یکی از با کیفیت‌ترین کودهای موجود در بازار است که می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کشاورزی کشاورزباشی سفارش دهید.

 

به موضوع ترکیب کود سه بیست با هیومیک اسید و نکات مهم که حتما باید رعایت شود می‌پردازیم.

نقش کود هیومیک اسید در تغذیه گیاه

کود هیومیک اسید جذب بسیاری از عناصر غذایی را برای گیاه سریع و آسان می‌کند.

این کود ماده آلی خاک را افزایش داده و با مصرف آن خاک حاصلخیزتری خواهیم داشت.

در واقع کود هیومیک اسید عناصر غذایی چندانی درخود ندارد و به فرآیند جذب مواد غذایی در خاک کمک می‌کند.

در خاک، فرآیندهای شیمیایی زیادی رخ می‌دهد که بعضی از آن‌ها ممکن است به ضرر گیاه باشد و جذب مواد غذایی توسط ریشه گیاه را دشوار کند.

مصرف کود هیومیک اسید جهت این واکنش‌های شیمیایی را به نفع ریشه گیاه تغییر می‌دهد.

نقش کود سه بیست در تغذیه گیاه

کود سه بیست به عنوان معروف‌ترین کود مورد استفاده در کشاورزی و تکثیر گیاهان مختلف سه عنصر اصلی مورد نیاز گیاهان را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

ازت، فسفر و پتاسیم پر مصرف‌ترین عناصر مورد نیاز گیاهان بوده که معمولا توسط کود 20 20 20 تامین می‌شوند. 

عنصر موجود در کود سه بیست

درصد

ازت‌|‌nitrogen

20%

فسفر‌|‌phosphorus 

20%

پتاسیم‌|‌potassium 

20%

آیا مصرف همزمان کود سه بیست و هیومیک اسید توصیه می‌شود؟

اگر زمان مصرف کود سه بیست یا کودهای دیگر همچون هیومیک اسید نیز استفاده کنیم، جذب و در نتیجه کارایی کودهای مصرفی دو چندان خواهد شد.

توجه کنید که مخلوط کردن بسیاری از کودها با هیومیک اسید محدودیت دارد و نمی‌توان هر دو را به صورت همزمان در یک ظرف مصرف کرد.

آیا می‌توان هیومیک اسید و کود سه بیست را با هم ترکیب کرد؟

ترکیب کود هیومیک اسید با کود سه بیست نیز محدودیت‌هایی دارد؛ در صورتی که کود هیومیک اسید را با یک کود یا ترکیب اسیدی در یک ظرف بریزیم هیومیک اسید رسوب داده و خاصیت خود را از دست می‌دهد. پس نمی‌توانیم کود هیومیک اسید را با کودهای سه بیست اسیدی در یک ظرف ترکیب کنیم.

اما بهترین روش در استفاده همزمان این دو کود این است که هر کدام را در یک ظرف جداگانه آب حل کرده و سپس پای ریشه گیاهان بریزیم.

چرا مصرف هم زمان هیومیک اسید و کود سه بیست در ظرف های جداگانه ایرادی ندارد؟

مهمترین مسئله‌ای که مانع ترکیب کود هیومیک اسید با کود سه بیست می‌شود اختلاف PH است. کود هیومیک اسید حساسیت زیادی به تغییرات PH داشته و در صورتی که در محیطی قرار بگیرد که PH بطور ناگهانی تغییر کند ممکن است ساختار اصلی خود را از دست بدهد.

طبق نظر کارشناس گیاه پزشک، آقای مجید اقبالی:

وقتی هیومیک اسید را در ظرفی مخلوط می‌کنیم که کود دیگری نیز در آن حل شده است ممکن است PH آن کود روی هیومیک اثر گذاشته و در ساختار آن اختلالاتی ایجاد کند.

اما زمانی که این کودها هر کدام بصورت جدا گانه در ظرف‌های مختلف حل شده و بعد به خاک اضافه می‌شوند، میزان کود به نسبت آب آبیاری و حجم خاک آنقدر زیاد نیست که بتواند بصورت ناگهانی PH خاک را تغییر دهد و در نتیجه مولکول‌های هیومیک اسید از هر گونه غییر در ساختار در امان خواهند ماند.

آیا با مصرف هر بار هیومیک اسید می‌توان کود سه بیست مصرف نمود؟

کود سه بیست را در بسیاری از کشت‌ها می‌توان بصورت ماهانه مصرف نمود.

اما مصرف بیش از اندازه آن ممکن است باعث بروز مسمومیت در بسیاری از گیاهان شود. نکته‌ی دوم اینکه کود سه بیست ممکن است برای برخی مراحل رشدی در باغ، مزارع و گلخانه مناسب نباشد و باید زیر نظر کارشناس مصرف شود.

بنابراین اگر در خاک احتمال بروز مسمومیت بخاطر مصرف زیاد کودهای شیمیایی وجود دارد می‌توان با مصرف کود هیومیک اسید به تنهایی کمک کنیم تا عناصر باقی مانده و حتی بلوکه شده در خاک جذب گیاه شده و از تجمع بیش از حد این عناصر که منجر به مسمومیت و به هم خوردن تعادل در خاک می‌شوند جلوگیری کنیم.

خرید کود هیومیک اسید از کشاورزباشی

خرید کود هیومیک اسید برای کشاورزان ایرانی امری ضروری است. این ماده با بهبود وضعیت خاک و افزایش قدرت جذب مواد مغذی توسط گیاهان، باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود.

جهت خرید و قیمت هیومیک اسید به سایت فروشگاه کشاورزباشی مراجعه کنید. انواع کود هیومیک اسید پودری و مایع با قیمت های کاملا مناسب از برندهای مختلف خریداری کنید.

در فروشگاه اینترنتی کشاورزباشی می‌توانید مشخصات انواع مختلف اسید هیومیک پودری و مایع را مطالعه کرده و محصول مورد نظرتان را خرید کنید. 

کود هیومیک اسید کشاورزباشی

کود هیومیک اسید کشاورزباشی - کود اسید هیومیک Humic Acid کشاورزباشی

کود هیومیک اسید کشاورزباشی با بالاترین کیفیت و نظارت کارشناسان گیاه پزشک تولید و عرضه می‌شود.

تجربه سالها متخصصین شرکت کشاورزباشی در تولید کود هیومیک اسید، محصولی رقابتی از نظر قیمت و کیفیت به بازار ارائه کرده است.

این کود با مجوزهای لازم از سازمان‌ها و نهادهای کشاورزی و استاندارد، به عنوان یک محصول ثبت شده و قانونی شناخته می‌شود، اجازه می‌دهد که کشاورزان با اطمینان این کود را تهیه و در کشت‌های خود استفاده کنند.

خرید کود سه بیست از کشاورزباشی

کود سه بیست سه عنصر اصلی ازت، فسفر، و پتاس را در گیاه می‌تواند تامین کند. جهت خرید و قیمت کود سه بیست به فروشگاه کشاورزباشی مراجعه کنید. انواع کود سه بیست از برندهای معتبر قابل سفارش می‌باشد.

کود سه بیست کشاورزباشی

کود سه بیست کشاورزباشی - کود 20-20-20 کشاورزباشی

کود 20-20-20 کشاورزباشی، محصول انحصاری با بالاترین کیفیت و نظارت متخصصان گیاه پزشک، تجربه سالها تخصص متخصصین کشاورزباشی را در تولید کود سه بیست کشاورزباشی نشان می‌دهد.

این کود با مجوزهای مورد نیاز از سازمان‌ها و نهادهای کشاورزی و استاندارد، به عنوان محصول ثبت شده و قانونی شناخته می‌شود، که به کشاورزان اجازه می‌دهد با اطمینان از این کود در کشت‌های خود استفاده کنند.

خرید کود کشاورزی از فروشگاه آنلاین کشاورزباشی

جهت خرید انواع کودهای کشاورزی می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://keshavarzbashi.com/product-category/agriculture-fertilizer/

فروشگاه کشاورزباشی با سالها فعالیت تحت نظر مهندس مجید اقبالی کارشناس ارشد گیاه پزشک، با ارائه بهترین و با کیفیت ترین کودهای کشاورزی شامل برندهای مطرح ایرانی و خارجی آماده قبول سفارشات کشاورزان به صورت خرده و عمده می‌باشد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها