|

سوالات در مورد کاغذ دیواری؛ نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید آن‌ها را بدانید

در این مطلب قرار است به رایج‌ترین سوالات در مورد کاغذ دیواری پاسخ دهیم؛ تا به شما در انتخاب یک کاغذ دیواری شیک و متناسب با دکوراسیون منزلتان کمک کنیم.

سوالات در مورد کاغذ دیواری؛ نکاتی که قبل از خرید کاغذ دیواری باید آن‌ها را بدانید

 

اگر به‌دنبال تغییر دکوراسیون منزل یا محل‌کارتان هستید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، باید بگوییم که یکی از بهترین‌ راه‌ها برای ایجاد تغییر، استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ‌آمیزی دیوارهاست؛ بدون‌شک استفاده از رنگ‌ و طرح‌های جدید می‌تواند با افزودن نشاط و حال خوب، یکنواختی محیط را از بین ببرد. با این اوصاف یکی از چالش‌های پرتکرار در اینباره، این است که "رنگ‌آمیزی دیوارها بهتر است یا استفاده از کاغذ دیواری؟"

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در وهله اول همه‌چیز به سلیقه شما برمی‌گردد؛ اما ما در این مطلب به نکاتی اشاره کرده‌ایم که ممکن است نظر شما را به استفاده از کاغذ دیواری جلب کند؛ همچنین لازم دانستیم به متداول‌ترین سوالات در مورد کاغذ دیواری پاسخ دهیم تا به شما در انتخابی باکیفیت کمک کرده باشیم.

4 دلیل برای استفاده از کاغذ دیواری

قبل از اینکه به‌سراغ سوالات متداول درباره انتخاب کاغذ دیواری برویم، بد نیست بدانیم که اصلا چرا باید انتخاب کاغذ دیواری را در اولویت قرار دهیم؟

چونکه:

  • اولا کاغذ دیواری‌ها به‌نسبت رنگ بادوام‌تر هستند و به‌راحتی تمیز می‌شوند،

  • دوما از تنوع بالایی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برخوردارند،

  • سوما سفارش کاغذ دیواری با طرح دلخواه شما امکان‌پذیر است،

  • در آخر هم باید گفت که کاغذ دیواری‌ها از جذابیت بصری بسیاری برخوردارند.

پاسخ به رایج‌ترین سوالات در مورد کاغذ دیواری

وقتی صحبت از کاغذ دیواری می‌شود هزار و یک سوال ممکن است در ذهنتان شکل بگیرد؛ اینکه چطور باید کاغذ دیواری را نصب کرد، تمیز کردن آن‌ به چه صورت است، از کجا می‌توان کاغذ دیواری باکیفیت و مقرون به‌صرفه تهیه کرد و...

با این اوصاف ما لازم دانستیم در این بخش به پرتکرارترین سوالات در مورد کاغذ دیواری پاسخ دهیم تا به شما کمک کنیم تا هرآنچه که باید را درباره کاغذ دیواری و قدرتی که در تغییر فضای محل زندگی شما دارد را به‌راحتی بیابید.

آیا کاغذ دیواری هنوز مد است؟

کاغذ دیواری مد روز

بسیاری از افراد ممکن است بعد از شنیدن نام کاغذ دیواری یاد طرح‌های بسیار قدیمی و تکراری بیفتند که مدت‌هاست در هیچ خانه‌ای از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ اما باید گفت که امروزه صدها طرح، الگو و بافت‌های جدیدی روی کار آمده‌اند که خیلی راحت به شما کمک می‌کنند تا براساس دکوراسیون خانه یا محل‌کارتان، انتخابی منحصربه‌فرد و بروز داشته باشید.

دیوارهای خانه‌ام را رنگ کنم بهتر است یا کاغذ دیواری؟

کاغذ دیواری و رنگ ترکیبی است که می‌توانید درکنار هم از آن‌ها استفاده کنید، مثلا می‌توانید باتوجه به سلیقه و دکوراسیون خانه‌تان تصمیم بگیرید که کدام قسمت‌ها را رنگ و کدام قسمت‌ها را کاغذ کنید؛ اما همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، استفاده از کاغذ دیواری مزایای زیادی دارد.

جدای تنوع بسیار زیاد طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت‌های پیشنهادی، ماندگاری کاغذ دیواری بیشتر از رنگ است، تمیز کردن آن آسان و نصب آن سریع و بدون دردسر است؛ مجدد باید یادآوری کرد کاغذ دیواری جذابیت بصری شگفت‌انگیزی به فضای شما نیز می‌بخشد!

آیا خودم می‌توانم کاغذ دیواری نصب کنم؟

اگر تجربه نصب کاغذ دیواری را دارید، بله! ولی به‌طور کلی توصیه ما به‌شما این است که این امر را به دست یک متخصص کاربلد و حرفه‌ای بسپرید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید؛ چرا که برای تمیز نصب کردن کاغذ دیواری لازم است ظرافت بالایی خرج دهید و برای آن تجربه کافی داشته باشید.

چطور می‌توان کاغذ دیواری را تمیز کرد؟

تمیز کردن کاغذ دیواری آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت و پیچیده نیست؛ به‌خصوص اگر از کیفیت آن مطمئن باشید. به‌طور معمول برای تمیزکردن آن به یک پارچه تمیز و مرطوب نیاز دارید تا ظاهر و پاکیزگی کاغذ دیواری را مثل روز اول حفظ کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این که همیشه دستورالعمل‌های مراقبتی را که پیش‌تر فروشنده کاغذ دیواری برایتان توضیح داده بود را به‌خاطر داشته باشید تا کاغذ دیواری شما کیفیتش را حفظ کند.

آیا باید کاغذ دیواری اضافی سفارش دهم؟

از دیگر سوال‌های متداول درباره کاغذ دیواری این است که آیا خرید رول اضافه پیشنهاد می‌شود یا نه؟

خرید یک رول اضافی همیشه ایده خوبی است. این امر در صورت بروز هرگونه اشتباه، هرگونه آسیب، خسارت و... کمک ‌کننده خواهد بود. درنظر گرفتن این شرایط که ممکن است بعد از گذشت سال‌ها بخشی از کاغذ دیواری شما آسیب ببیند و شما به‌دنبال تعویض آن باشید، ولی نمایندگی دیگر از آن طرح تولید نکند؛ می‌تواند مثال خوبی برای این باشد که شما به‌خاطر داشته باشید یک رول اضافه در انبار ممکن است شما را از این مخمصه نجات دهد!

کاغذ دیواری را از کجا بخریم؟

خرید کاغذ دیواری

یکی از مهم‌ترین سوالات در مورد کاغذ دیواری که پاسخ به آن از هر چیز دیگری واجب‌تر است، این است که کاغذ دیواری را از کجا باید تهیه کرد؟ کیفیت و تنوع کاغذ دیواری‌ها دو عامل مهمی هستند که هنگام انتخاب فروشگاهی که قرار است از آن خرید کنید، باید درنظر داشته باشید. فروشگاه اینترنتی منزل (www.manzel.ir) با ارائه کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های بسیار متنوع و باکیفیت، توانسته است به مشتری‌هایش کمک کند تا انتخابی بهتر و مناسب‌تری داشته باشند.

اگرچه طرح و رنگ، سبک و مدل کاغذ دیواری‌ منزل از تنوع بسیاری برخوردار هستند؛ اما خوب است بدانید که امکان سفارش کاغذ دیواری با طرح دلخواه در این فروشگاه وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه دکوراسیون داخلی منزل از انواع کاغذ دیواری‌ موجود و قابل سفارش دیدن فرمایید و خیلی راحت نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها